اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واکسیناسیون کارگران؛ خواسته‌ای روی زمین مانده!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‌گوید «اگر واکسن تأمین شود، ظرف یک ماه همه مردم استان سمنان را واکسینه می‌کنیم»؛ با این وجود، واکسیناسیون کارگران خواسته‌ای همچنان روی زمین مانده است.

واکسیناسیون کارگران؛ خواسته‌ای روی زمین مانده!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، هیأت اجرایی خانه کارگر استان سمنان اخیراً با رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان دیدار داشتند. هدف از این دیدار، ضمن خداقوت به کادر درمان، بررسی امکان یافتن راهکاری برای تسریع واکسیناسیون کارگران بود.

واقعیت‌های مراکز تولیدی و صنعتی در این دیدار یادآوری شد و اینکه در سخت‌ترین شرایط کرونایی هم هیچ واحد تولیدی تعطیل نشده است.

دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم با اشاره به قسمتی از سخنان حسن روحانی گفت که وی در مقام رئیس‌جمهور بر این نکته تاکید داشته که علی‌رغم همه مشکلات، تولید را تعطیل نکردیم.

این اگرچه برای جامعه کارگری به عنوان یکی از وفادارترین قشرها به نظام اسلامی افتخاری محسوب می‌شود؛ اما باید دقت شود آنچه الان در اولویت بوده، موضوع پیشگیری است.

اگر موضوع پیشگیری به خصوص در مکان‌های مستعد انتشار در اولویت قرار نگیرد، زحمات و تلاش‌های کادر درمان به باد می‌رود و مراکز تولیدی و صنعتی به واسطه ماهیت و فیزیک کار مستعدترین‌ها برای انتشار ویروس هستند.

البته برخی از مبتلایان با هدف عدم اخراج از محیط کار بیماری خود را پنهان می‌کنند و این یعنی اوج فاجعه که باید برای آن تدبیری شود. کارگران انتظار معجزه ندارند اما اینکه به فکر راه چاره‌ای غیر از روش‌های معمول باشیم، انتظار نابجایی نیست.

دانایی در بخشی از سخنانش، واکسیناسیون را مهم‌ترین و سنگین ترین وظیفه حوزه درمان در شرایط فعلی برشمرده و گفته است: خود پروسه واکسن می‌تواند به تنهایی وزارت خانه‌ای را درگیر کند؛ چه اینکه کادر درمان باید به اولویت‌های مهم دیگری مثل درمان بیماران هم با تمام تلاش همت گمارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفته که اگر واکسن به اندازه نیاز تأمین شود، در مدت یک ماه تمام مردم سمنان را واکسینه می‌کنیم.

وی با تشریح امکانات و ظرفیت‌های موجود گفت: هیچ کمبودی برای تزریق واکسن نداریم؛ به‌طوری که در شهرستان سمنان حدود 30 مرکز مهیا شده و در حال تزریق واکسن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن قبول واقعیت‌های حاکم بر فضاهای کارگری گفت: در عین حال، ما برای تسریع در واکسیناسیون جامعه کارگری مکاتباتی را با مسؤولان ارشد استان و ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهیم داشت زودتر از موعد مقرر به این امر حیاتی برسیم.

دانایی بر ضرورت پیگیری تشکلات کارگری در این موضوع هم تاکید کرد و از دبیر اجرایی خانه کارگر خواست تا به مکاتبات مجدانه ادامه داده و با جدیت پیگیر تحقق واکسیناسیون کارگران باشند.

بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا دیروز، ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان یک نوبت و ۵۰ هزار نفر دو نوبت واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

نگارش: جواد میرحاج

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول