اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

76 کودک عراقی طی 8 ماه بر اثر تجهیزات جنگی به جا مانده از جنگ کشته و زخمی شدند

یونیسف امروز پنجشنبه اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی 76 کودک در عراق بر اثر مین‌ها یا تجهیزات جنگی به جا مانده از جنگ‌ها در این کشور کشته یا زخمی شدند.

76 کودک عراقی طی 8 ماه بر اثر تجهیزات جنگی به جا مانده از جنگ کشته  و زخمی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) پنجشنبه از کشته و زخمی شدن ۷۶ کودک عراقی بر اثر بقایای به جا مانده از تجهیزات جنگی از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، این سازمان در عراق تصریح کرد: ما پس از گزارش‌هایی مبنی بر مرگ یک کودک ۱۰ ساله در ۲۴ آگوست در استان دیالی در نتیجه انفجار بقایای مواد منفجره جنگ و یک کودک ۱۱ ساله دیگر در ۲۵ آگوست در روستای مرادیه در جنوب بعقوبه در نتیجه انفجار بمب کنار جاده‌ای بسیار متاسف شدیم و  عمیقا  تسلیت خود را به خانواده‌ها، دوستان و جوامع این کودکان ابراز می‌کنیم.

یونیسف گفت: متاسفانه این تنها خسارات وارده به غیرنظامیان بی گناه در عراق نیست. ما از افزایش مرگ و میر کودکان و زخمی شدن آنها بر اثر مین‌های زمینی و بقایای مواد منفجره جنگ در عراق در ماه‌های اخیر نگران هستیم.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفت: بین ژانویه و آگوست ۲۰۲۱ ، سازمان ملل متحد کشته شدن ۳۵ کودک و معلولیت ۴۱ کودک دیگر را در اثر بقایای موارد منفجره جنگ در سراسر عراق  ثبت کرد. این نشان دهنده افزایش نگران کننده تعداد تلفات کودکان در مقایسه با سال ۲۰۲۰ است که سازمان ملل متحد کشته شدن ۶ کودک و معلولیت ۱۲ کودک در همان دوره در نتیجه بقایای مواد منفجره جنگ و مین‌ها تأیید شد.

این سازمان تاکید کرد: ایمنی کودکان باید در همه زمینه‌ها به طور اساسی لحاظ شود. مین‌ها و بقایای مواد منفجره جنگ اغلب از بین غیرنظامیان تلفات می‌گیرد و کودکان بیشترین آسیب‌پذیری را دارند. از آنجا که کودکان کوچکتر از بزرگسالان هستند بر اثر انفجارها آسیب بیش‌تری دیده یا می‌میرند.

یونیسف از همه طرف‌ها خواست تا همه تلاش‌ها را برای از بین بردن مین‌های موجود و مهمات منفجر نشده، تقویت کمک به قربانیان و حمایت از حق کودکان در یک محیط ایمن و محافظ تسریع کنند.

یونیسف همچنین از دولت عراق و جامعه اعانه دهندگان می‌خواهد تا فعالیت‌های آموزشی درباره  خطر انفجار مواد منفجره به کودکان و دیگر اعضای جامعه را در مدارس و جوامع همه مناطق متاثر از درگیری‌ها بیشتر کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول