اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استاندار آتی باید فسادستیز باشد/ «بازوند» پاسخگوی عملکرد خودش باشد

دبیر جمعیت رهپویان استان کرمانشاه با بیان اینکه اتفاقات ناگواری طی چند سال گذشته در استان رخ داد، بیان داشت: استاندار مطلوب کرمانشاه در این دوره باید روحیه فساد ستیزی داشته باشد و این مهمترین مولفه است.

استاندار آتی باید فسادستیز باشد/ «بازوند» پاسخگوی عملکرد خودش باشد

خبرگزاری فارس-کرمانشاه: بعد از رای اعتماد مجلس به وزرای آقای رئیسی، مسئله بعدی انتخابات استانداران همراه، توانمند دارای تعهد برای برون رفت سریع از مشکلات ایجاد شده طی 8 سال گذشته است. واقعیت امر این است که میزان عقب ماندگی‌های کشور در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند اقداماتی جدی است و یکی از راه حل‌ها نیز حضور نیروهایی توانمند در راس استاندارهای کشور است که با بینشی جامع‌نگر و با همراهی مردم بتواند چرخ توسعه را سریعتر بچرخاند.

استان کرمانشاه نیز دارای شرایط خاصی است، از این و و برای بررسی شرایط پیش روی استان، گفت‌وگویی را با آقای دکتر «محمد امین بهرامی» داشته‌ایم. بهرامی یکی از چهره‌های سیاسی و فعال استان کرمانشاه است. 

فارس: استانداری بعدی این استان باید دارای چه شرایط باید باشد؟ 

بهرامی: استاندار مطلوب کرمانشاه و یا هر استان دیگری در این دوره به نظر من باید چند مولفه را دارا باشد. اول، ضد فساد باشد و شائبه‌ای در خصوص مسائل مالی او وجود نداشته باشد. از نظر من این گزینه به این دلیل مهمتر از بقیه است که «کلان شعار» آقای رییسی ضد فساد بودن است.

اگر مسئولانی بر سر کار بیایند که این نشان را خدشه دار کنند عملا مهمترین نقطه‌ی امید را از بین برده‌اند و به دولت و امید مردم جفا کرده‌اند. به همین دلیل حتی اگر دولت بخواهد چنین استانداری معرفی بکند باید مانع او شد.

از سوی دیگر مواردی چون: جهادی بودن و کار و فعالیت پرتلاش،معتقد و متعهد به جوانگرایی که مطالبه‌ی رهبر معظم انقلاب از مسئولان است و قایل به اینکه باید برای جوانان مجال ظهور توانایی ها را ایجاد کند، دارای قدرت نفوذ و اثرگذاری در دولت و قوه مقننه، دارای سابقه و تجربه مناسب و درخور، اهل تعامل و مشورت پذیر و در عین حال دارای اقتدار، توجه به شایستگی و توانمندی در انتخاب مدیران و همکاران، دارای تفکر منسجم،جامع و عالمانه، معتقد و متعهد به کار قرارگاهی، تشکیلاتی و همه جانبه و ایجاد اتاق‌های فکر پویا و مساله محور  از ادارات مختلف از سایر ویژگی‌های مهمی است که به نظر من یک فرد به عنوان استاندار باید در خود داشته باشد.

فارس: برخی بر این باروند که وجود یک استاندار توانمند بومی می‌تواند چالش‌های کمتری داشته باشد؟ آیا این ایده‌ی درستی است؟

بهرامی: بومی بودن یا نبودن به خودی خود نقطه ضعف یا قوت محسوب نمی‌شود. طبیعتا در شرایط نزدیک به هم اولویت با گزینه‌ی بومی است، اما شرط لازم نیست.

 

فارس: عملکرد استاندار فعلی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ نقطه ضعف اصلی وی چه بود؟

بهرامی: در خصوص استاندار فعلی ارزیابی جامعی ندارم چون اتفاق خاصی نیفتاده است. این وضع از دو جنبه قابل بررسی است. یک اینکه خود ایشان برخلاف تبلیغات کار خاصی نکرده است، که این مورد را می توان بدون تایید یا رد صددرصد مدنظر قرار داد.

جنبه‌ی دوم دولت تدبیر و امید است. در چنین دولتی قطعا توانمندترین مدیران هم توان کار کردن نداشتند و به قولی «فَشل» می‌شوند و وقتی دولت ویران است نمی توان از نقش ایوان اشکال گرفت؛ هرچند در خصوص برخی مدیران و فرمانداران در دوره‌ی فعلی اتفاقات ناگواری افتاد که قطعا آقای بازوبند باید جوابگوی این وضع هم باشد.

مهمترین جلوه ی ضعف آقای بازوبند در انتصاب مدیرانی است که قطعا در رویا هم نمی‌دیدند به مقام برسند، اما در این دولت رسیدند.

فارس: مسئله جوانگرایی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، شما چه تحلیلی از این موضوع دارید، آیا یک استاندار جوان می تواند کارها را با سرعت بیشتری جلو ببرد یا کرمانشاه کماکان نیازمند فردی میانسال است؟ 

بهرامی: این مورد بستگی به گزینه‌های پیشنهادی استانداری دارد. واقعیت این است که در بین جوانان بومی در عین اینکه دارای توانمندی های بالایی هستند به دلیل بسته بودن و کم توجهی گذشته از لحاظ سوابق، آنچنان که باید و شاید نتوانسته‌اند خود را مطرح کنند که باید استاندار بعدی حتما در زمینه رشد و ارتقای این جوانان اقدامات اساسی انجام دهد.

اما در بین مدیران کشوری جوانان هستند که می‌توانند استاندار شوند و ترجیح خود من گزینه ی جوان است هرچند اگر میان سال توانمند با آن مشخصات که عرض شد هم استاندار شود قطعا به رشد استان کمک می‌کند.

فارس: به نظر شما نیروهای سیاسی جوان که سابقه خوبی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس از خود به جای گذاشتند باید چه رفتاری داشته باشند، چطور می توانند فضا را برای اقدامات سریع دولت آماده نمایند؟

بهرامی: نیروهای فعال استان در عرصه سیاسی و اجتماعی، مهمترین کاری که باید انجام دهند حفظ روحیه‌ی مطالبه‌گری و آرمان خواهی همزمان با واقع بینی است. اگر قرار باشد به مناصبی دل ببندند و بدلیل ترس از نرسیدن به آن مناصب و یا حفظ آن مناصب روحیه‌ی مطالبه گری را از دست بدهند واقعا به کشور و انقلاب  جفا کرده‌اند.

ممکن است این مطالبه‌گری به دلیل ملاحظه و یا اعتماد به مدیرانی که خود از دل نسل جوان هستند کم رمق شود  که این مورد خطر بسیار بزرگی برای کشور و استان است که باید به شدت مانع آن شد.

قاعدتا بخشی از نیروهای جوان مناصبی را در استان بدست می‌آورند و بعضا قبلا هم اتفاق افتاده است که به شدت در مقابل انتقادها و تذکرهای موضع گرفته‌اند.

اگر جوانانی که منصب می‌گیرند اینگونه عمل کنند، حتما باید در مقابل آن‌ها ایستاد، زیرا جوانی که گمان می‌کند با کاغذی که به او ابلاغ شده در مقام معصومیت قرار گرفته، بزرگترین آفت و مانع پیشرفت جوانان متواضع و توانمند دیگر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول