اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح 10 پروژه میراث فرهنگی همزمان با هفته دولت در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: 10 پروژه میراث فرهنگی همزمان با هفته دولت با اشتغالزایی 72 نفر در زنجان افتتاح می‌شود.

افتتاح 10 پروژه میراث فرهنگی همزمان با هفته دولت در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، ۱۰ پروژه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اعتباری بالغ‌ بر ۳۵۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری و افتتاح خواهند رسید که با همکاری و مشارکت بین بخش دولتی و خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اعتبار اختصاص داده‌ شده به این تعداد پروژه در استان را ۳۵۹ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: پروژه‌های قابل‌افتتاح در این هفته شامل فاز اول مجتمع خدماتی، رفاهی و بین‌راهی الماس غرب، مجموعه گردشگری قصر سفید و اقامتگاه بوم‌گردی انگوران است.

وی تصریح کرد: در این هفته همچنین اقامتگاه بوم گردی شهر سهرورد، کارگاه گیوه‌دوزی خانم ایمانی، کارگاه مسگری آقای احمدی، محوطه‌سازی و راه‌اندازی برق خورشیدی داش کسن، مرمت مجموعه تاریخی قلعه سانسیز، مرمت بنای تاریخی چلپی اوغلی، مرمت خانه تاریخی ذوالفقاری (موزه مردان نمکی) نیز افتتاح می‌شود.

ارجمند یادآور شد: پروژه‌های متنوعی در استان‌ها، برای افتتاح در هفته دولت آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای بیش از ۷۲ نفر به‌طور مستقیم در استان شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها و همچنین اقدامات لازم برای اجرای پروژه‌های جدید، صنعت گردشگری و صنایع‌دستی این استان بیش‌ از پیش رونق یافته و زمینه‌های حضور گردشگران و مسافران خارجی و داخلی به استان بیش از گذشته فراهم آید.

وی در ادامه به برنامه‌های میراث فرهنگی به مناسبت روز گردشگری اشاره کرد و گفت: امسال نیز مانند سال گذشته با توجه به شرایط ویژه کشور و محدودیت‌های کرونایی نمی‌توانیم همچون سال‌های گذشته‌تر با برگزاری مراسم‌های متعدد روز جهانی گردشگری را گرامی داریم.

ارجمند گفت: با توجه به هم‌زمانی هفته گردشگری ۱۴۰۰ با مناسبت‌های مذهبی و معنوی ماه صفر فرصتی ویژه برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و معنوی استان‌ها فراهم آورده است و تمام برنامه‌های مرتبط با مراسم بزرگداشت با در نظر گرفتن محتوای مرتبط با ایام مذکور و ملاحظات ویژه آن برنامه‌ریزی و اجرا شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که به‌ویژه از سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و محدودیت سفرها نسبت به آن توجه ویژه‌ای شده موضوع سفر و بازدید مجازی و معرفی مناطق دیدنی و گردشگری استان در قالب تصاویر و کلیپ‌های متنوع است.

وی گفت: شیوع بیماری کرونا طی یک سال گذشته بیش از هر بخش دیگری به فعالان عرصه خدمات رسان به‌خصوص تأسیسات گردشگری آسیب رسانده که امیدواریم با بهبود این بیماری در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق گردشگری و حضور چشمگیر گردشگران در استان باشیم.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول