اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده مسیحی لبنان: ایران، دوست ماست؛ سفیر آمریکا مانع‌تراشی نکند

نماینده مسیحی پارلمان لبنان گفت که ایران دشمن لبنان نیست، بلکه کشور دوست است و دشمن صهیونیستی، تنها دشمن لبنان است.

نماینده مسیحی لبنان: ایران، دوست ماست؛ سفیر آمریکا مانع‌تراشی نکند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سزار معلوف» نماینده مسیحی پارلمان لبنان گفت که هر کس به این کشور کمک کند، از او استقبال خواهند کرد.

معلوف به پایگاه خبری «العهد» گفت: «ایران دشمن [لبنان] نیست، بلکه یک کشور دوست است. دشمن صهیونیستی، تنها دشمن [لبنان] است».

وی در واکنش به اعتراض طرف‌های وابسته به آمریکا به ارسال کشتی حامل سوخت ایران به لبنان، تأکید کرد: «از چه زمانی، بنزین به صورت سعودی، ایرانی، خلیجی یا آمریکایی طبقه‌بندی شده یا می‌شود؟ آیا نفت هم متعلق به فرقه‌ و مذهب خاصی است؟ آیا روزی بوده است که در پمپ‌های بنزین درباره ماهیت نفت سؤال بپرسند؟ نباید همه چیز را فرقه‌ای کرد».

این نماینده لبنانی خاطر نشان کرد، موضعگیری‌های اخیر وی درباره کمک‌های ایران، سیاسی یا انتخاباتی نیست؛ زیرا «من سیاسی صحبت نمی‌کنم و موقعیت انتخاباتی نیز برای من هیچ اهمیتی ندارد، ولی هر کشوری که امروز به لبنان کمک کند، دوست لبنان است».

معلوف ادامه داد: «دوست در هنگام تنگدستی شناخته می‌شود. امروز مشخص می‌شود که چه کسی دوست و چه کسی دشمن لبنان است. دوست، امروز در کنار لبنان می‌ایستد. من درباره محوربندی [در منطقه] سخن نمی‌گویم، بلکه درباره وضعیت مردم در پمپ‌های بنزین صحبت می‌کنم... لبنان در حال جان کندن است و به لبه پرتگاه می‌رود، ولی ما [سیاسیون] فقط نظاره‌گر هستیم».

وی درباره واکنش مسیحیان لبنان به طرح درخواست سوخت از ایران هم گفت: «مسیحیان مانند اهل تسنن و تشیع، تفاوتی برایشان نمی‌کند که چه کسی نماینده، وزیر یا رئیس جمهور است، بلکه کرامت خود و فرزندانش برای آنان اهمیت دارد».

این نماینده مسیحی هم در واکنش به مداخلات منفی سفیر آمریکا در لبنان هم خطاب به او گفت: «[به سفیر آمریکا] می‌گویم که مانع‌تراشی نکن، بلکه به کشوری که در حال غرق شدن است، کمک کن. عملا به ارتش یا بهبود وضعیت برق کمک کن، و از استخراج نفت ما جلوگیری نکن. ما نیازی به شعار یا حمایت معنوی نداریم، بلکه نیاز ما حمایت عملی است».

جمهوری اسلامی ایران اخیرا یک محموله سوخت به لبنان فرستاد. سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله هم هشدار داد که هر گونه تعدی به این محموله، تعدی به خاک لبنان است.

لبنان از سال گذشته با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند  و در همه این مدت آمریکا نه‌تنها کمکی برای رفع مشکلات لبنان انجام نداده بلکه با تحریم این کشور به بهانه‌های مختلف معیشت لبنانی‌ها را سخت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول