اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از حالت تشریفاتی خارج شود/ فرهنگ در دولت قبل ضربه سنگینی متحمل شد

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس گفت: قرارگاه فرهنگی عبارت است از شورای عالی انقلاب فرهنگی ، این شورا باید از حالت تشریفاتی خارج شود و به قرارگاه فرهنگی تبدیل شودو در میدان مقابله با فرهنگ بیگانه و تهاجمات فرهنگی حاضر شود

شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از حالت تشریفاتی خارج شود/  فرهنگ در دولت قبل ضربه سنگینی متحمل شد

حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: خداوند را شاکریم که پس از ۳۲ سال ریل حاکمیت در کشور عوض شد و آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شد و با رأی حداکثری مجلس  به وزرا، دولت در هفته دولت پس تجدید میثاق با امام راحل کار خود را آغاز کرد، امیدواریم همان طور که  رئیس‌جمهور اشاره کرد دولت حل مشکلات کشور اعم از  مبارزه با فساد، حل مشکلات معیشتی، تورم و گرانی را عملیاتی کند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که  قرارگاه فرهنگی عبارت است از شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا  باید از حالت تشریفاتی خارج شود و به قرارگاه فرهنگی تبدیل شود، وارد میدان شود و در میدان مقابله با فرهنگ بیگانه و  تهاجمات فرهنگی حاضر شود که مبنای این کار بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری است.

وی  ادامه داد : باید دشمن را در جنگ نرم و  و جنگ تبلیغات و فضای مجازی دقیق بشناسیم و نقاط قوت و ضعف آن را تشخیص دهیم.

سالک  با بیان این‌که به مدیریت بومی فضای مجازی در کشور نیاز شدید داریم، افزود: شبکه ملی اطلاعات و  سرویس‌دهی زیرساخت‌های شبکه‌های اجتماعی باید تقویت شود، همچنان که کشورهای زیادی نیز این مدیریت بومی را انجام داده‌اند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با بیان این‌که باید تعریفی از فرهنگ بشود  ادامه داد: ما معتقدیم فرهنگ یعنی دین و دین یعنی فرهنگ، بنابراین هر دستگاهی نمی‌تواند به اقتضای  مجموعه خودش تعریفی از فرهنگ داشته باشد و محور مشترک بحث فرهنگی دین است ، در دولت یازدهم و دوازدهم ضربه سنگینی به فرهنگ دینی مردم خورده است.

وی ادامه داد: دولت باید یک برنامه‌ریزی واحد با دستگاه‌های مرتبط برای موضوع فرهنگ انجام دهد تا بتواند به سمت تقویت و اشاعه ارزش‌های دینی و الهی حرکت کند و لازمه این کار یک عزم ملی است.

سالک با اشاره به برخی مشکلات فرهنگی در کشور  بیان کرد: این مشکلات عوامل داخلی و خارجی دارد که باید در راستای حل مشکلات فرهنگی و تقویت ارزش های ملی و دینی اقدام کرد.

نماینده سابق  مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شناسایی مراکز فساد در بحث‌های فرهنگی را مهم و ضروری دانست و افزود:  یک  عزم ملی برای احیای فرهنگ دینی در کشور لازم است.

وی تأکید کرد: آقای رئیسی باید حتما  به پیوست فرهنگی  در برنامه هفتم پنج‌ساله توجه کند، همچنین  احیای صنعت ، معیشت،خدمات و کشاورزی نیز فرهنگ و اصول دینی است.

سالک ایمان راسخ، میدانی و کارآمدی ، مردمی بودن، دشمن‌شناسی و  مردم‌شناسی را از ویژگی  شهیدان رجایی و با هنر دانست و گفت: کسانی که می‌خواهند در میدان فرهنگی وارد شوند باید این ویژگی‌ها را داشته باشند وگرنه توفیقی نخواهند داشت.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول