اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تاشکند» میزبان نشست بازرگانی ازبکستان و امارات

نشست بازرگانی ازبکستان و امارات متحده عربی در شهر «تاشکند» برگزار و در آن تعدادی قرارداد امضا شد.

«تاشکند» میزبان نشست بازرگانی ازبکستان و امارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست بازرگانی ازبکستان و امارات متحده عربی در شهر «تاشکند» با حضور نمایندگان موسسات دولتی و محافل بازرگانی دو کشور برگزار و در آن تعدادی قرارداد دوجانبه امضا شد.

در این مراسم ریاست هیئت امارات متحده عربی را «عبدالله بن طوق المری» وزیر اقتصاد این کشور و هیئت ازبکی را «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان بر عهده داشتند.

روسای هیئت‌ها در سخنرانی‌های خود بر سطح بالای همکاری‌های همه جانبه بین دو کشور و همچنین افزایش تعداد طرح‌های سرمایه گذاری و برقراری روابط بلندمدت تجاری تاکید کردند.

تاکید شد که پتانسیل اقتصادی دو کشور مقدماتی را برای گسترش بیش از پیش همکاری‌ها در ابعاد اولویت دار فراهم می‌کند.

طرفین تاکید کردند که ایجاد قالبی که از طریق آن نمایندگان بازرگانی دو کشور بتوانند در مورد ایده و پیشنهادات طرح‌ها تبادل نظر و چشم انداز همکاری‌ها را بررسی کند و به توافقات معین برسند،  ضروری است.

طرفین از ایجاد شورای بازرگانی ازبکستان و امارات متحده عربی استقبال و از کارآفرینان دو کشور برای همکاری‌های موفقیت آمیز دعوت کردند.  

در چارچوب این مراسم پتانسیل سرمایه گذاری ازبکستان در زمینه‌های کشاورزی، نساجی، معادن، الکتروتکنیکی، داروسازی، جواهرسازی و دیگر حوزه‌ها رونمایی شد. همچنین سرمایه گذاران امارات با برنامه خصوصی سازی در ازبکستان آشنا شدند.

در پایان این نشست، اسناد دوجانبه از جمله قراردادی در مورد ایجاد شورای بازرگانی ازبکستان و امارات، پیوستن ازبکستان به برنامه بین المللی پیشبرد تجارت «World Logistics Passport» ، اجرای طرح سرمایه گذاری در سازماندهی پرورش گیلاس در ازبکستان بین شرکت سرمایه گذاری ازبکستان و امارات و شرکت «E20 Investments Ltd.» و همچنین یادداشت تفاهم در مورد گسترش همکاری‌های اقتصادی امضا شد.

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران امارات متحده عربی در زمینه‌های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات، مواد شوینده و خدمات فعالیت می‌کنند.

امارات متحده عربی استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول