اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سد «نرماب» در ۶ ماه دوم سال آبگیری می‌شود/ انتخاب «خاندوزی» به عنوان وزیر اقتصاد فرصت تاریخی برای گلستان است

استاندار گلستان با اشاره به انتخاب خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد گفت: آقای خاندوزی از بومی گلستان بوده و انتخاب ایشان در دولت سیزدهم یک فرصت تاریخی برای مردم در تحول استان خواهد بود.

سد «نرماب» در ۶ ماه دوم سال آبگیری می‌شود/ انتخاب «خاندوزی» به عنوان وزیر اقتصاد فرصت تاریخی برای گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان هادی حق‌شناس شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری سیمای گلستان اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه در انقلاب اسلامی آغاز عملیات اجرایی یا افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در دو دوره هفته دولت و دهه فجر است.

وی با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: امسال هم مانند سنوات گذشته پروژه‌هایی کلنگ‌زنی و یا افتتاح خواهد شد اما به دلیل شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان و کشور این مراسم به صورت متمرکز بوده و مقامات کشوری حضور نخواهند داشت.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های هفته دولت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ۵ هزار و ۶۹۲ نفر بوده که از این مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه پروژه‌های افتتاحیه و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های کلنگ‌زنی است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات در حوزه عمرانی و زیرساختی مانند گازرسانی به شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی و یا روستاها، احداث مدارس، آبرسانی و غیره است.

حق‌شناس گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۳ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس آماده بهره‌برداری بوده و ۱۰ دور برگردان از ساخت ۲۰ دوربرگردانی که در دو سال پیش آغاز شد تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در بخش پروژه های اقتصادی بهره‌برداری از واحد تولیدی پوشاک با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در آققلا را از پروژه‌های مهم اقتصادی برشمرد و افزود: صنایع بسته‌بندی، تولی صنایع شیر و کارخانجات دام از دیگر پروژه‌های بخش اقتصادی بوده که در هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گلستان با اشاره به پروژه مهم زهکشی اراضی شمال گلستان ابراز کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی زهکشی شده و به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره برداری از این اراضی بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی گلستان زهکشی شده است.

وی منطقه آزاد اینچه‌برون، بندرخشک، طرح گردشگری «آشوراده» را جزو پروژه‌های مهم گلستان دانست که سیر طولانی تاریخی و گره‌های کور متعدد تا صدور مجوز آنها داشته و ادامه داد: این پروژه‌ها از پروژه‌های زیرساختی مهم در استان بوده که بعد از به نتیجه رسیدن آن ده‌ها سال برای استان درآمدزایی و اشتغال داشته و سبب توسعه استان خواهد شد.

حق‌شناس درباره منطقه آزاد اینچه برون گفت: هشت منطقه آزاد امسال به تصویب رسید که یکی از آنها منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون بوده و معین این منطقه آزاد، منطقه آزاد بندرانزلی است.

وی بیان کرد: این منطقه در حال حاضر مانع قانونی نداشته و می‌تواند در کنار بندر خشک و راه آهن اینچه‌برون در مبادلات کالا در بخش صادرات و واردات در راستای توسعه استان نقش مهمی ایفا کند.

استاندار گلستان با اشاره به سفر اخیر دکتر خاندوزی وزیر اقتصادی و دارایی از منطقه آزاد اینچه‌برون ابراز کرد: بسیار خوشحال هستیم که وزیر اقتصاد دولت سیزدهم بومی گلستان بوده و به‌تازگی از منطقه آزاد بازدید داشته و این فرصت تاریخی در دولت سیزدهم  برای مردم گلستان در راستای توسعه استان و نگاه ویژه وی به منطقه آزاد و جبران عقب‌ماندگی‌های استان خواهد بود.

وی بندر خشک را فرصت بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه استان برشمرد و خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار هکتار از اراضی شمال به این بندر اختصاص یافته که معارض نداشته و یا کمتر معارض دارد و خوشبختانه برای ۵۶۰ هکتار آن مجوز صادر شده و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی که متولی این امر است در حال تسطیح اراضی و احداث انبار در این بندر است.

حق‌شناس افزود: این بندر فرصت بی‌نظیری برای تجار در راستای سرمایه‌گذاری بوده و با توجه به اینکه استان گلستان نزدیکترین مکان به اوراسیا بوده و ۱۵ محصول یک رقمی در تولید دارد می‌تواند فرصت خوبی برای صادرات باشد.

وی لایروبی و انتقال آب به خلیج گرگان را مهمترین عوامل در احیا و راه‌اندازی جزیره آشوراده عنوان کرد و گفت: ستاد احیا تالاب‌های ایران مجوز لایروبی 22 هکتار از این اراضی را صادر کرده و وزارتخانه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و غیره باید با محوریت سازمان بنادر لایروبی دو کانال در این جزیره و انتقال آب از دریای خزر را در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دهند.

استاندار گلستان عدم آبگیری سد «نرماب» را وجود درختان در مخزن این سد بیان کرد و افزود: در مخزن سد «نرماب» درختانی وجود دارد و با توجه به قوانین منابع طبیعی این درختان باید در شش ماه دوم سال قطع شوند که با قطع آنها در این دوره آبگیری مخزن سد «نرماب» انجام خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از کاهش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها به علت شیوع بیماری کرونا ابراز کرد: در چند روز گذشته تعداد بستری‌شدگان بیماران کرونایی در استان از یک‌هزار و ۹۰۰ نفر به یک‌هزار و ۶۷۰ نفر در امروز رسیده و تعداد مراجعان سرپایی نیز از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر به ۸۷۰ نفر رسیده که امید داریم در شیب نزولی پیک پنجم کرونا قرار بگیریم.

حق‌شناس بیان کرد: این شیب نزولی نباید باعث عادی‌انگاری مردم شده و زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ شود.در حال حاضر وضعیت گلستان نسبت به اسفندماه ۱۳۹۸ وخیم بوده و همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۳۰ هزار دُز واکسن در دو نوبت به گلستانی‌ها ترزیق شده که نسبت به جمعیت استان رقم قابل توجهی است.

استاندار گلستان تجهیز بیمارستان‌ها به امکانات مجهز بدون رعایت نکات بهداشتی توسط مردم را امری بی‌فایده دانست و خاطرنشان کرد: ۵۰ دستگاه ونتیلاتور جدید به استان گلستان ترزیق شده و امکانات و تجهیزات جدیدی دیگری تا چند روز آینده به استان خواهد رسید اما در قبال عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم تجهیز بیمارستان بی‌فایده خواهد بود.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران گلستانی در مسابقات المپیک و پاراالمپیک گفت: پنج نفر از ورزشکاران و مربی گلستانی در این مسابقات حضور دارند که مایه افتخار و خوشحالی مردم استان بوده و برای همه این عزیزان آرزوی پیروزی و موفقیت دارم.

انتهای پیام/2307/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول