اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقدیم استوارنامه 5 سفیر جدید به رئیس جمهور ازبکستان

سفرای جدید رومانی، لهستان، تاجیکستان، سوئیس و آلمان استوارنامه خودرا تقدیم رئیس جمهور ازبکستان کردند.

تقدیم استوارنامه 5 سفیر جدید به رئیس جمهور ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «دانیل کریستین چابانو» سفیر جدید رومانی، «رادوسلاو گروک» سفیر جدید لهستان، «عبدالجبار رحمان زاده» سفیر جدید تاجیکستان، «کنستانتین آبالنسکی» سفیر جدید سوئیس و «تیلو کلینر» سفیر جدید آلمان استوارنامه خود را تقدیم «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان کردند.

میرضیایف در این دیدار به سفرای کشورهای خارجی آغاز فعالیتشان را تبریک گفت و برای آنان در انجام ماموریت دیپلماتیک آرزوی موفقیت کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار به توسعه روابط دوستانه و همکاری‌های همه جانبه با کشورهای خارجی به ویژه با کشورهای همسایه توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اوضاع افغانستان تاکید کرد: حوادث در حال وقوع در این کشور موجب نگرانی جامعه جهانی است. ازبکستان ابتکارات مهم را مطرح و برای کمک به حل و فصل سریع بحران افغانستان تلاش‌های مورد نیاز را به کار می‌برد.

رئیس جمهور ازبکستان بر چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه با کشورهایی که سفرای جدید نمایندگی آنان را به عهده دارند، اشاره کرد.

میرضیایف بر امکانات وسیع برای گسترش همکاری‌های دوجانبه با رومانی از جمله افزایش مبادلات بازرگانی، همکاری در زمینه‌های نساجی، شیمیایی و داروسازی، کشاورزی، حمل و نقلی و لجستیکی تاکید کرد.

وی در مورد برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی، تشدید روابط و تبادلات در سطح دستگاه‌های سیاست خارجی را پیشنهاد کرد. همچنین برای همکاری‌های متقابل با رومانی در چارچوب سازمان‌های بین المللی و دیالوگ با اتحادیه اروپا توجه  ویژه شود.

میرضیایف با اشاره به اینکه لهستان همکار قابل اعتماد ازبکستان در اروپا است، بر گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه در سال‌های اخیر تاکید کرد.

همچنین وی بیان کرد: این دو کشور در زمینه های کشاورزی، ماشین سازی، صنایع کوچک و نوآوری، آموزشی و گردشگری از پتانسیل‌های بزرگ برخوردار هستند.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین با رضایتمندی بر پیشرفت‌ در توسعه روابط دوستانه، حسن همجواری و شراکت راهبردی ازبکستان و تاجیکستان تاکید کرد.

وی بیان کرد: دیدارهای منظم و اراده سیاسی رهبران دو کشور برادر برای توسعه این روابط کمک می‌کند.  

همچنین بر اهمیت اجرای کامل توافقات و طرح‌های معین همکاری هماهنگ شده در چارچوب سفر تاریخی رئیس جمهور ازبکستان به تاجیکستان در ماه ژوئن سال جاری میلادی تاکید شد.

علاوه بر این، دو کشور از نزدیک همکاری و در چارچوب ساختارهای بین المللی و منطقه‌ای از یکدیگر حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به چشم انداز روابط با سوئیس بر اهمیت توسعه بیش از پیش دیالوگ سیاسی و پیشبرد طرح‌های مشترک اقتصادی تاکید کرد.

بخش بانکی- مالی، نوآوری و فن آوری‌های روز، صنایع غذایی، داروسازی، توسعه برنامه‌های کمک مالی- فنی برای بهبود اوضاع در منطقه دریاچه آرال به عنوان ابعاد اولویت دار قلمداد شد.  

میرضیایف اظهار داشت که ازبکستان علاقمند به گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه و تحکیم شراکت راهبردی با آلمان است.

رئیس جمهور ازبکستان تاکید کرد که با وجود بحران اقتصادی جهانی مبادلات بازرگانی و تعداد طرح‌های مشترک با حضور شرکت‌های آلمانی افزایش یافته است.  

وی در پایان برای روسای نمایندگی‌های سیاسی در اجرای ماموریت پرمسئولیت مبنی بر تحکیم ریشه‌های دوستی و همکاری‌های همه جانبه با ازبکستان آرزوی موفقیت کرد.

سفرای کشورهای خارجی نیز از پذیرایی صمیمی رئیس جمهور ازبکستان تشکر و تاکید کردند که تمام تلاش خود را برای توسعه بیش از پیش روابط شراکتی بین کشورها به کار خواهند برد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول