اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حمایت گمرک گیلان از صادرات چای داخلی

ناظر گمرکات استان از حمایت گمرک گیلان از صادرات چای داخلی خبر داد و گفت: اولین محموله چای سیاه داخلی از گیلان به مقصد کشور کوزوو صادر شد.

حمایت گمرک گیلان از صادرات چای داخلی

ابوالقاسم یوسفی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از حمایت گمرکات گیلان از تولیدات داخلی خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، مانع زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها و حمایت از صادرات، اولین محموله چای سیاه داخلی توسط یکی از صادرکنندگان خوش‌نام و نمونه استان گیلان به مقصد کشور کوزوو صادر شد.

وی در تشریح نخستین محموله صادراتی وای گیلان به کشور کوزوو، گفت: ین محموله حاوی ۵۰۰ کیسه چای سیاه به وزن ۱۵ تن و به ارزش ۳۹ هزار و ۷۵۰ دلار است که در گمرکات استان گیلان اظهار و پس از انجام تشریفات گمرکی به مرز خروجی بازرگان جهت خروج صادرشده است.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به آمار صادرات چای استان گیلان در پنج‌ماهه نخست، گفت: تاکنون سه میلیون و ۵۵۲ هزار و ۶۴۹ کیلوگرم چای سیاه به ارزش سه میلیون و ۵۰۶ هزار و ۷۶۳ دلار و به تعداد ۱۸۰ اظهارنامه از گیلان صادرشده است.

یوسفی نژاد با اشاره به استقرار سازمان چای کشور، پژوهشکده چای و همچنین موسسه تحقیقات برنج کشور در استان گیلان، خاطرنشان کرد: گمرکات استان گیلان از مدت‌ها قبل به دنبال گمرک اختصاصی صادرات چای و برنج و زیتون فقط از این استان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول