اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تلاش جهت اجرای پروژه ماندگار برای رشت در شورای ششم

در جلسه علنی شورای شهر رشت به تلاش برای اجرای پروژه‌ای ماندگار برای شهر رشت در طول دوران فعالیت شورای ششم تاکید شد.

تلاش جهت اجرای پروژه ماندگار برای رشت در شورای ششم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در چهارمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت اظهار کرد: علیرغم تمامی مشکلاتی که چند سالی است به واسطه شیوع کرونا با آن درگیر هستیم، همچون سال‌های گذشته عزای حسینی با شوری وصف ناپذیر برگزار شد و از تلاش‌های شهردار و مجموعه خدوم شهرداری رشت در راستای آماده‌سازی فضای شهری در این ایام سپاسگزاریم. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: این دو شهید گرانقدر طی مدت زمان کوتاه حضورشان در جایگاه ریاست جمهوری و نخست وزیری خدمات ارزنده‌ای ارائه کردند و از این رو در قلبها ماندگار شدند. 

وی با بیان اینکه یکم شهریور به واسطه ولادت طبیب بزرگ ابوعلی سینا، به نام روز پزشک نامگذاری شده است، تصریح کرد: تا زمانی که ناامنی برای سلامتی ما پیش نیاید شاید به اهمیت جایگاه پزشکان و کادر درمان پی نبریم و در شرایط فعلی و به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا که بسیاری از افراد را در جهان درگیر کرده بیش از پیش به اهمیت کادر درمان و پزشکان مجرب پی برده‌ایم.

به گفته کارگرنیا، پزشکان خدوم و کادر زحمتکش درمان پیش از این نیز در شرایطی همچون هشت سال جنگ تحمیلی و غیره با حضور در صحنه‌های مختلف و تلاش برای نجات جان همنوعانمان نیز صحنه‌های ایثار فراوانی به نمایش گذاشتند و در این راستا در جلسه امروز شورا با تجلیل از تعدادی از پزشکان و کادر زحمتکش درمان قصد داریم قدردانی‌مان را نسبت به این خدمتگزاران نشان دهیم. 

میدان شهدای ذهاب رشت مکان اجرای پروژه ماندگار رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورای ششم رشت پروژه‌ای ماندگار باید از خود بر جای بگذارد، تصریح کرد: پروژه میدان شهدای ذهاب می‌تواند به پروژه‌ای ماندگار در رشت تبدیل شود و پیشنهاد می‌کنم کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در این باره جلسه‌ای به صورت تلفیق برگزار کند. 

وضعیت نگران کننده رودخانه‌های رشت
هادی رمضانی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت روخانه‌های رشت بسیار نگران کننده است، اظهار کرد: امیدوارم در طول عمر فعالیت شورای ششم این مسئله بالاخره به نتیجه برسد. 

تجدید نظر در حوزه حقوقی و املاک شهرداری‌های مناطق رشت
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نیروهای جذب شده به منظور فعالیت در کارخانه کودآلی ساماندهی شوند، اظهار کرد: برخی از نیروها به منظور فعالیت در این کارخانه جذب شده‌اند اما عملا در بخش‌های دیگر شهرداری حضور دارند. 

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه در حوزه حقوقی و املاک شهرداری‌های مناطق رشت تجدید نظر شود، افزود: همچنان شاهد پرداخت غرامت‌های متعدد توسط شهرداری رشت هستیم و دغدغه‌ها پیرامون این موضوع بارها طی هشت سالی که پیش از این نیز بنده به عنوان عضو شورا مشغول فعالیت بوده‌ام شنیده شده است اما عملا هیچ اقدام مثبتی مشاهده نشده است. 

بودجه ۴۶ میلیارد تومانی آسفالت رشت پدیده عجیب و غریبی است
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری رشت با بضاعت اندک در تلاش برای ارائه بیشترین خدمات است، اظهار کرد: بودجه ۴۶ میلیارد تومانی برای شهر بزرگی همچون رشت در حوزه آسفالت که در دوران فعالیت شورای پنجم به تصویب رسید، پدیده عجیب و غریبی است. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه در شهر رشت با بحران آسفالت مواجه هستیم، افزود: ورودی شهر رشت بسیار اسفناک است و این مهم نیازمند اختصاص اعتبار است. 

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت مطالبات فراوانی از مسکن و شهرسازی دارد، گفت: پیگیری این مطالبات نیازمند فرصت زمانی مشخص است و در مسکن مهر شاهد گره‌های ترافیکی هستیم که باید برطرف شود. 

عباس نژاد با بیان اینکه در بحران کرونا شاهد دور کاری‌ها در اتوبوسرانی هستیم، بیان کرد: به بهانه کرونا شاهد کاهش فعالیت اتوبوس‌ها در رشت هستیم و در نهایت نیز ۳۰ دستگاه اتوبوس سالم داریم. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه سیما و منظر شهرداری رشت مدیر اموال حضور ندارد، تصریح کرد: در هر مرحله و برای مناسبت‌های مختلف المان‌هایی تهیه می‌شود اما به جای حفظ و نگهداری از آن المان‌ها، شاهد دورریزی آن‌ها هستیم.

ایجاد کارگروهی به منظور رفع مشکلات رودخانه‌های رشت
سید حسین رضویان یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کارگروه فعالی با حضور تمامی دستگاه‌ها به منظور رفع مشکلات رودخانه‌های رشت شکل بگیرد، اظهار کرد: ۴۲ مخرج فاضلاب به رودخانه‌های رشت سرازیر می‌شود و این واقعا تاسف برانگیز است و باید با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، نسبت به جذب سرمایه گزار در این حوزه اقدام کنیم. 

۷۰ درصد پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به نسق سازها است
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در برخی از پروژه‌ها شاهد اطاله هستیم، اظهار کرد: پروژه‌های شهرداری رشت نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است و باید با برقراری تعاملات ما بین شورا و نمایندگان مجلس، فرمانداری، استانداری و غیره بتوانیم به روند پروژه‌ها تسریع ببخشیم. 

سید شمس شفیعی با بیان اینکه سنگ بزرگ علامت نزدن است، افزود: باید پروژه‌ها اولویت‌بندی شود و برای امثال تالاب عینک نیازمند زمان‌بندی مشخص است. 

وی با تاکید بر اینکه در روند بررسی قرار دادها متوجه مشکلاتی شده‌ایم، گفت: در پروژه‌ها به مدیران درآمد محور نیاز داریم و در برخی از پروژه‌ها شاهد بدهی‌های هنگفت عوارضی و غیره هستیم و نباید اتلاف منابع رقم بخورد. 

شفیعی با اشاره به پرونده‌های ارسالی در کمیسیون ماده صد شهرداری رشت بیان کرد: هفتاد درصد از این پرونده‌ها مربوط به ساخت و ساز در زمین‌های نسقی است. 

جلوگیری از اطاله زمان و هدر رفت منابع در پروژه‌های عمرانی
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی رشت اظهار کرد: با این اقدام از اطاله زمان و هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود. 

نادر حسینی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار باید مورد توجه باشد، افزود: نباید به گونه‌ای عمل شود که موجب فرار سرمایه گذار بشویم. 

وی با اشاره به اینکه شاهد بی‌توجهی مطالبات مردمی در محلات رشت هستیم، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب نسبت به اجرای مطالبات مردمی در محلات رشت توجه بیشتری معطوف شود. 

واگذاری پروژه‌های مهم رشت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) 
عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید به تجدید نظر پیرامون مکان کارخانه کودآلی اظهار کرد: با اجرای پروژه ژ پنج، منطقه لاکان مستعد توسعه است و با وجود کارخانه کودآلی در این محدوده شهر مشکلاتی رقم می‌خورد. 

مجید عزیزی به مشکلات پیرامون پسماند و سراوان اشاره کرد و گفت: باید پروژه‌های مطرح و مورد نیاز به قرار گاه خاتم واگذار شود و این موارد از مباحث حائز اهمیت است. 

در این جلسه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مجموعه‌ای از کادر درمان به واسطه تلاش‌های آنان در مقابله با شیوع ویروس کرونا تجلیل شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول