اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کشف ۸۱ دستگاه ماینر در کارگاه تولید اکسیژن شهرری

رئیس اداره برق شهرستان ری گفت: یک کارگاه غیرمجاز تولید رمز ارز با ۸۱ ماینر که در قالب تولید اکسیژن بیماران کرونایی در شهرستان ری فعالیت داشت شناسایی و کشف شد.

کشف ۸۱ دستگاه ماینر در کارگاه تولید اکسیژن شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، داود رحیمی معاون مدیرکل و رئیس اداره برق شهرستان ری با اشاره به کشف تعداد قابل توجهی ماینر در شهرستان ری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۱۸۴۰ ماینر تولید رمز ارز غیرمجاز در شهرستان ری کشف شد که پس از طی مراحل قانونی به پلیس امنیت اقتصادی تحویل شده است.

وی گفت: مأموران و کارشناسان اداره برق در شهرک صنعتی شمس‌آباد صبح امروز موفق شدند ۸۱ دستگاه ماینر را در کارگاهی شناسایی کنند که در کنار تولید اکسیژن برای بیماران کرونایی به طور غیرمجاز اقدام به تولید ارز دیجیتال کرده بود که کلیه دستگاه‌ها کشف و ضبط شد.

رئیس اداره برق شهرستان ری بیان کرد: در برخی منازل مسکونی نیز گاه بین ۱ تا ۳ مورد دستگاه استخراج رمز ارز کشف می‌شود.

رحیمی ادامه داد: متقاضیان تولید ارز دیجیتال پس از دریافت مجوز قانونی از اداره صمت و با تعرفه مشخص برق امکان استخراج رمز ارز را خواهند داشت که در صورت فعالیت مجاز اجازه فعالیت در پیک تابستان به این کارگاه‌ها داده نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد شناسایی کارگاه‌های تولید ارز دیجیتال از طریق گزارش‌های مردمی و برخی دیگر از طریق رصد مصرف برق در کارخانه‌ها انجام می‌شود.

معاون مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در ادامه با اشاره به نارضایتی مردم از خاموشی‌ها گفت: تابستان بسیار سختی را گذراندیم و خاموشی‌های زیادی داشتیم که در این میان برخی از مردم تصور می‌کردند شرکت‌های توزیع برق مقصر قطع برق و خاموشی‌های طولانی است که موجب بار مضاعفی بر کار شرکت‌های توزیع می‌شد.

رحیمی با بیان اینکه مشکل اصلی کمبود برق مربوط به حوزه تولید بود افزود: به علت عدم سرمایه‌گذاری استاندارد و ایجاد زیرساخت‌های لازم در احداث نیروگاه‌ها، تولید پاسخگوی مصرف نبود لذا برای از دست نرفتن شبکه سراسری، متناسب با کمبودهای برق در کشور شاهد خاموشی بودیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول