اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

همت و همراهی خیران در مسیر مقابله با کرونا

استاندار قم، خیّران را مردان عمل و میدان خواند و خواستار استفاده از ظرفیت ‌های بالقوه استان در باب ساخت مسکن، مدرسه، بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شد.

همت و همراهی خیران در مسیر مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و در حاشیه آیین افتتاح دبستان خیرساز شهید مهدی هندویان در نخستین روز هفته دولت و در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ‌روحیه خیرخواهی، خیراندیشی و فضای همدلی موجود در استان گفت: ما در قم به ‌وجود خیران و انسان ‌هایی که فارغ از خود به ‌منافع عموم نیز فکر می‌کنند، افتخار می‌کنیم.

وی با بیان این که قم در مسیر مقابله با بیماری کرونا نیز از همت و خیرخواهی و خیراندیشی خیران استفاده بسیار برده است گفت: خیران مردان عمل و میدان هستند و ما اگر در عمل نمی ‌توانیم پا به‌ پای آن ها برسیم، شایسته است تا حداقل از نظر فکری و اندیشه خیرخواهی و خیراندیشی، همراهی و همدلی نشان بدهیم تا بتوانیم استعدادها و ظرفیت ‌های بالقوه استان را در زمینه ساخت مسکن، مدرسه و اقدام‌ های خیرخواهانه‌ در موضوع بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی به کار بگیریم.

سرمست درباره چگونگی بازگشایی مدارس استان در سال تحصیلی پیش رو هم خاطر نشان کرد: مطابق آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با  کرونا، بازگشایی مدارس به فراهم آمدن زمینه های بازگشایی بین دو  وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش موکول شده است.
استاندار قم تصریح کرد: بر این اساس، از هم اکنون نمی توان با قطعیت در این باره اعلام نظر کرد، اما ستاد ملی مبارزه با کرونا در تلاش است تا با واکسیناسیون والدین، دانش ‌آموزان و فرهنگیان زمینه بازگشایی مدارس را فراهم کند تا والدین با خیال راحت فرزندان خود را به‌ کلاس درس بفرستند و دغدغه‌ ای در این زمینه نداشته باشند.

سرمست یادآور شد: در روزهای اخیر و در استان، مرکز واکسیناسیون فرهنگیان راه اندازی شده است تا در مرحله نخست فرهنگیان و در اولویت های بعدی نیز والدین و دانش‌آموزان بر اساس شرایط و اقتضای سِنی و دستورالعمل ‌هایی که ستاد ملی کرونا تدبیر می‌ کند، واکسینه شوند. 
وی در عین حال یادآور شد: اگر این زمینه‌ ها فراهم شود، می ‌توانیم شاهد بازگشایی مدارس باشیم، ولی احتمالا با توجه به شرایط فعلی، بازگشایی مدارس برای مهر ماه امکان پذیر نباشد.

انتهای پیام/78027

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول