اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نیازهای حداقلی باغداران برای فعالیت در باغستان باید فراهم شود

عضو شورای شهر قزوین گفت: باغستان سنتی ظرفیت هویتی و فرهنگی است و باید از ابزار فرهنگی و هنری برای معرفی آن استفاده کرد.

نیازهای حداقلی باغداران برای فعالیت در باغستان باید فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر و نماینده شورا در امور باغستان از سازمان باغستان‌های سنتی بازدید و در نشستی با محمد کریم کاظم پور، مدیر عامل این سازمان پیرامون فعالیت‌های سازمان باغستان‌های سنتی و رفع مشکلات باغستان گفتگو کرد.

در این جلسه که درخصوص بررسی و رفع موانع موجود در باغستان و حل مشکلات باغداران برای حفظ و نگهداری از این سرمایه ملی انجام شد، فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر و نماینده شورا در امور باغستان‌های سنتی گفت: موضوع باغستان یک موضوع فرهنگی است و باید از زاویه و منظر فرهنگی به آن پرداخت.

وی افزود، برای حفظ و احیای باغستان باید از ابزار و ظرفیت‌های فرهنگی حتماً استفاده کرد و به این واسطه است که می‌توان ارزش‌های تاریخی و هویتی و میراث معنوی نیکان ما که برای این عرصه طبیعی کم نظیر، زحمات بسیاری کشیده‌اند را تبیین و به نسل جدید انتقال داد.

 اشدری در این دیدار اظهار کرد: باغستان باید به معنای واقعی کلمه میراث فرهنگی باشد و ظرفیت مهمی برای گردشگری و معرفی آداب و رسوم و سبک زندگی و اقتصاد سازنده گذشتگان ما است.

عضو شورای اسلامی شهر در باغستان سنتی ادامه داد: این درست است که باغستان فضایی برای ارتزاق و اقتصاد یک گروه از افراد جامعه که آن موقع بیشتر باغدار و کشاورز بوده‌اند، بوده است ولی ابعاد آن به این ویژگی مهم محدود نمی‌شود و هویتی است که باید از تمامی جوانب بررسی شود و ساختار سازنده و ممتاز آن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی و بخصوص به نسل جوان و کودکان ما که آینده سازان شهر تاریخی قزوین هستند معرفی شود.

این مسئول تأکید کرد: بهترین روش برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های ممتاز باغستان که از آن یاد کردیم، استفاده از ابزار فرهنگ و هنر و نگاه فرهنگی در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با موضوع باغستان و تدوین پیوست‌های فرهنگی در کنار طرح‌های توسعه‌ای است.

فاطمه اشدری خاطر نشان کرد: نزدیک به سه هزار هکتار فضای سبز عالی و اقتصادی چسبیده به شهر تاریخی قزوین که دارای نظام خاص آبیاری حداقلی به شیوه غرقابی که منجر به پشتیبانی از سفره‌های زیرزمینی آب می‌گردد، برای سلامتی و لطافت شهر بسیار مؤثر است و باید شرایطی را فراهم کرد که مالکین و دست اندر کاران امیدوار به ادامه فعالیت باشند و نیازهای حداقلی امور باغداری ضمن حفظ هویت و شکل سنتی باغستان برایشان فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول