اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پوستر نخستین سوگواره تعزیه رایت سرخ رونمایی شد

در مراسمی از پوستر نخستین سوگواره تعزیه با عنوان رایت سرخ در بهبهان رونمایی شد.

پوستر نخستین سوگواره تعزیه رایت سرخ رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد شهباز گهروئی رئیس حوزه هنری استان خوزستان در مراسم رونمایی از پوستر سوگواره تعزیه رایت سرخ اظهار کرد: پس از انتشار فراخوان این سوگواره، نوزده اثر به دبیرخانه ارسال و پس از بررسی هیات داوران ۹ اثر برگزیده شده است. 

محمد شهباز گهروئی افزود: آثار برگزیده نخستین سوگواره تعزیه استان خوزستان در دهه اول ماه صفر در شهرستان بهبهان به اجراء در می‌آیند.

وی گفت: این سوگواره، همچنین یک گروه تعزیه میهمان ویژه هم از شهرستان اراک هم خواهد داشت.

شهباز گهروئی هدف حوزه هنری استان را تقویت تخصص زیست بوم های هر شهرستان دانست و افزود: با توجه به اینکه تعزیه خوانی در شهرستان بهبهان قدمت بسیار کهنی دارد و همچنین نیروهای توانمدی در این عرصه در سطح این شهرستان فعالیت میکنند بنای پرچم داری این هنر آیینی از سمت شهرستان بهبهان و تزریق آن به دیگر نقاط استان خوزستان، گذاشته شده است.

رئیس حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: هدف ما تقویت و ارتقای سطح کیفی شبیه خوانی در سطح استان است که این مهم با حمایت دستگاههای متولی امر و به همت فعالین عرصه شبیه خوانی در سطح استان خوزستان محقق خواهد شد.

وی گفت: سوگواره رایت سرخ با هدف شناسایی دقیق‌تر ظرفیت‌های هنر آیینی استان خوزستان برگزار میشود و این ابتدای حرکت دبیرخانه تعزیه خوانی حوزه هنری استان خوزستان خواهد بود.

گهروئی سوگواره استانی تعزیه را تعمیق و ترویج سنت تعزیه خوانی در استان خوزستان و کشور برشمرد و افزود: اولین سوگواره تعزیه خوانی استان به میزبانی شهرستان بهبهان از ۱۷ تا ۲۶ شهریورماه برگزار خواهد شد.

لزوم حمایت‌های دستگاه‌های مربوطه از هنر تعزیه

در ادامه حجت الاسلام طواف امام جمعه موقت شهرستان بهبهان بر تاثیر موثر هنر تعزیه خوانی بر جوانان و مخاطب‌های خاص جامعه پرداخت و افزود: به حمایت دستگاه‌های فرهنگی به ویژه اداره تبلیغات اسلامی، ارشاد و فرهنگ اسلامی و اوقاف و امور خیریه از هنر تعزیه خوانی و فعالین این عرصه تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان فعال در این عرصه باید توسط متولیان فرهنگی و خیرین شهرستان حمایت شوند تا بتوانند با هنر خود اشاعه دهنده معرفت علوی و به تصویر کشیدن مظلومیت آل الله بپردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم میثم خندانی به سمت مسوول دبیرخانه، محسن نصرحق به سمت دبیر اجرایی و حبیب الله چابکسفر به سمت مدیر هماهنگ کننده و پشتیبانی نخستین سوگواره تعزیه رایت سرخ از طرف حوزه هنری استان خوزستان منصوب شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول