اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ترور در هیچ مکتبی قابل قبول نیست

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ذات عمل ترور در هیچ مکتب و هیچ دینی قابل قبول نیست.

ترور در هیچ مکتبی قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در ششمین همایش اسوه‌های صبوری در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ترورهای زیادی در کشور اتفاق افتاده که شهیدان رجایی و باهنر جزو نخستین شهدای ترور در کشور ما هستند.

وی افزود: ذات عمل ترور در هیچ مکتب و در هیچ دینی قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام پورذهبی به جایگاه بشر در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در آیه ۷۰ سوره اسرا آمده است که نعمات الهی تنها مختص به مسلمان نیست، چراکه انسان را بر خیلی از موجودات تفضیل دادیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه ترور توسط عقلای عالم نیز محکوم شده است، گفت: ترور یک عمل ناجوانمردانه است و این کار در کل جهان محکوم شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار شهید ترور در کشور وجود دارد گفت: ۱۲ هزار شهید از این عزیزان توسط منافقین ترور شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در دین مبین اسلام هر انسانی چهار موضوع جان، مال، ناموس و آبرو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: شهدای ترور در ایران همیشه و در همه جا دارای ارزش و احترام هستند و انشاالله روح آنان قرین رحمت الهی قرار گیرد.

ترور نشان از زبونی دشمنان است

حسن خدابنده‌لو عضو انجمن‌های قربانی ترور گفت: ناجوانمردانه ترین و ناعادلانه‌ترین شیوه شهادت شهید کردن به شیوه ترور است که این نشان از زبونی و ناچیز بودن دشمنان است.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هزاران شهید در این نظام تقدیم انقلاب شد که هرکدام به روش‌های مختلف از جمله شهدای هسته‌ای، شهدای حرم،شهدای دانش آموزای به شهادت رسیده‌اند و با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کرده‌اند.

وی اظهار داشت: این جان فشانی‌ها باعث شده تا ایران اسلامی بعد از ۴۰ سال هنوز هم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد. 

خدابنده‌لو گفت: با وجود اینکه کسی که در خط مقدم جبهه قرار دارد شهادت ممکن است در راه وی قرار گیرد، ولی ناجوانمردانه‌ترین و ناعادلانه‌ترین شیوه شهادت شهید کردن به شیوه ترور است که این نشان از زبونی و ناچیز بودن دشمنان است.

وی در پایان گفت: بیشتر شهدای ترور در استان کردستان همچون شهید برهان عالی و شهید شیخ الاسلام شهدای از جامعه روحانیون بوده‌اند که امیدواریم خداوند  آنان را قرین رحمت الهی قرار دهد.

انتهای پیام/2330/79

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول