اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

11 قربانی، نمایشی از بی‌رحمی کرونا/ سهم ایلام از واکسن ناچیز است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 11 ایلامی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و در هفته‌های آینده شاهد ورود ویروس لامبدا در استان خواهیم بود.

11 قربانی، نمایشی از بی‌رحمی کرونا/ سهم ایلام از واکسن ناچیز است

جمیل صادقی‌فر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 11 ایلامی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. 

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد فوتی‌ها واکسینه نشده و دارای بیماری زمینه‌ای( فشارخون، قلبی، آسم و دیابت) بوده‌اند و هفت نفر از فوتی‌های امروز مربوط به ایلام و از سنین ۴۵ تا ۷۷ سال و سایر فوتی مربوط به دهلران و آبدانان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در 24 ساعت گذشته ۱۲۷ بیمار جدید کرونایی نیز در مراکز درمانی بستری شده و از بستری‌های موجود مراکز درمانی استان ۹۹ مورد در بیمارستان امام و ۱۸ مورد در بیمارستان مصطفی خمینی، ۶۲ نفر دهلران، ۳۲ نفر دره شهر، ۴۸ نفر آبدانان، ۲۱ نفر مهران و ۳۵ نفر در سرابله بستری هستند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان نیز گفت: تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دز واکسن در ایلام تزریق شده اما همچنان با کمبود واکسن مواجه هستیم؛ هم اکنون ۱۲ هزار واکسن در استان موجود و در گردش است. 

صادقی‌فر تصریح کرد: روز گذشته ۱۵ هزار دز واکسن وارد ایلام شده است که برای تسریع در روند واکسینه کافی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: جامعه هدف استان ۴۴۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال است، سهم ایلام از واکسن ناچیز است که با رایزنی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است.

صادقی‌فر با اشاره به شیوع نوع کرونا لامبدا تصریح کرد: به طور قطع در هفته‌های آینده شاهد ورود این نوع ویروس به استان هستیم که درگیری خردسالان بیشتر بوده و سرایت و فوتی بیشتر به دنبال دارد که نیازمند رعایت قوی پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

انتهای پیام/ 970877 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول