اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه انگلیس درباره خوشگذرانی همزمان با سقوط کابل، ابراز تاسف کرد

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس که به دلیل رفتن به سفر و خوشگذرانی همزمان با تسلط طالبان بر افغانستان تحت فشار شدید قرار گرفته است، درباره این موضوع ابراز تاسف کرد.

وزیر خارجه انگلیس درباره خوشگذرانی همزمان با سقوط کابل، ابراز تاسف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرانجام با گذشت چند روز از انتقادهای شدید رسانه‌ها و برخی سیاستمداران انگلیسی درباره خوشگذرانی وزیر خارجه این کشور همزمان با تحولات منجر به تسلط طالبان بر پایتخت افغانستان، این مقام ارشد دولت «بوریس جانسون» تاسف خود را درباره این سفر اعلام کرد.

در شرایطی که دولت انگلیس بعد از تسلط طالبان بر کابل و تقریبا همه ولایات افغانستان (به جز پنجشیر) در تلاش برای خارج کردن اتباع خود است، سفر جنجالی «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در این ایام همچنان خبرساز است.

در روزهای اخیر به دنبال انتشار گزارش رسانه‌های انگلیسی درباره رفتن وزیر خارجه انگلیس به سفر و خوشگذرانی تقریبا همزمان با تسلط طالبان بر پایتخت افغانستان، بسیار جنجال ایجاد کرده و واکنش سیاستمداران احزاب مخالف دولت بوریس جانسون را هم به دنبال داشته است.

به گزارش «دِبورا هینس» خبرنگار ارشد شبکه «اسکای نیوز» در توییتر خود خبر داد، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس، روز چهارشنبه (امروز) در مصاحبه با این شبکه به جنجال‌ها درباره سفرش واکنش نشان داد.

این مقام ارشد دولت انگلیس با ابراز تاسف درباره انجام این سفر گفت: «البته که اگر آینده‌نگری می‌داشتم، (به این سفر) نمی‌رفتم».

وزیر خارجه دولت محافظه‌کار بوریس جانسون البته در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز انتشار برخی گزارش‌ها درباره «آفتاب‌ گرفتن» در ساحل جزیره «کرت» یونان و سوار شدن بر قایق‌ پدالی را تکذیب کرد.

انگلیس که در سال ۲۰۰۱ از اولین کشورهای حامی آمریکا در جنگ علیه افغانستان بوده است، طی روزهای اخیر و بعد از ۲۰ سال اشغالگری در تلاش برای خارج کردن همه نظامیان و اتباع خود از این کشور است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس که  بعد از تسلط طالبان بر پایتخت افغانستان در پارلمان به سوالات نمایندگان درباره موضع لندن پاسخ می‌داد، به شدت از رویکرد آمریکا درخصوص خروج از افغانستان انتقاد کرد.

والاس اعلام کرد هنگامی که آمریکایی‌ها قصد خروج از افغانستان را اعلام کرد، جانشینی برای خود در این کشور مشخص نکردند و نیروهای انگلیسی نیز به‌تنهایی قادر به مدیریت اوضاع نبودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول