اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: علم «علامه حکیمی» همواره با عمل همراه بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در زمانی که اندیشه محرومیت‌زدایی و عدالت‌خواهی شکل گرفت، علم علامه حکیمی همواره با عمل همراه بود و از آن جدا نشد.

آیت الله علم الهدی: علم «علامه حکیمی» همواره با عمل همراه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌ الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحوم علامه محمدرضا حکیمی، عالم بزرگواری بود که علم را با عمل جمع کرده بود و این را در عرصه زندگی خود نیز نشان داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: آن بزرگوار در زمان رژیم ستمشاهی در عرصه جهاد و مبارزه در راه انقلاب اسلامی، یک مبارز خستگی‌ناپذیر بود.

وی متذکر شد: در این شخصیت بزرگ، یک جامعیت بالای علمی وجود داشت و او عمده این ظرفیت بالا، استعداد، اندیشه و تفکر را در راه ترویج کتاب و سنّت خرج می‌کرد.

آیت‌ الله علم‌الهدی بیان کرد: علامه حکیمی پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی با غور در منابع اسلامی آن چیزی از احادیث و روایات را که برای مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی و سیاسی نظام اسلامی مؤثر بود، جمع‌آوری کرد و در دسترس مسؤولان و مدیران نظام اسلامی قرار داد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مجموعه کتاب جامع الحیات مرحوم حکیمی مشتمل بر ۱۲ جلد، شامل احادیثی بود که به‌سادگی در دسترس نبود و آن بزرگوار برای جمع‌آوری این مجموعه زحمات زیادی کشید تا به راحتی در اختیار همگان قرار گیرد.

وی بیان اینکه علامه حکیمی با شخصیت عظیم و نیز علم و اندیشه اسلامی‌ خود دیگران را تربیت می‌کرد، متذکر شد: در زمانی که اندیشه محرومیت‌زدایی و عدالت‌خواهی شکل گرفت، علم این استاد همواره با عمل همراه بود و از آن جدا نشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول