اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح ۵۲ پروژه عمرانی در تویسرکان

فرماندار تویسرکان از افتتاح ۵۲ پروژه عمرانی با صرف ۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این شهرستان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

افتتاح ۵۲ پروژه عمرانی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان سید رسول حسینی بعدازظهر امروز در دیدار با امام جمعه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: امروز هر آنچه داریم مرهون خون شهداست که باید قدردان باشیم.

وی پروژه های افتتاحی هفته دولت در شهرستان تویسرکان را ۵۲ طرح و برنامه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پروژه ایستگاه راه آهن باباکمال و پروژه خانه رزمی تویسرکان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه امسال در هفته دولت در تویسرکان هیچ پروژه‌ای کلنگ‌زنی نخواهد شد، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری یادواره شهید شاخص امسال تویسرکان شهید تیموری را از برنامه‌های این هفته در شهرستان عنوان کرد.

وی اعتبار ابلاغ شده امسال تویسرکان را ۷۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۵۰۰ میلیون تومان مطالعات دستکنده ده بنه، ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل راه روستای بوستان‌در و یک‌میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل کانال آبرسانی روستای حاجی‌آباد گذاشته‌ایم.

حسینی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار ابلاغ شده تحول بسیار خوبی در حوزه های مختلف در شهرستان ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: از بنیاد برکت ۱۲ میلیارد تومان برای اشتغال در ۱۴ روستا و یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای معیشت افرادی که تمکن مالی ندارند، اختصاص داده شده است.

امام جمعه شهرستان تویسرکان نیز با تبریک هفته دولت با اتکا به احادیث و روایات اظهار کرد: اگر  شیعیان نسبت به یکدیگر فضل و بخشش دارند به خاطر اهل بیت(ع) است که این مهم یک توفیق بزرگ است.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در ادامه پیگیری نحوه عرضه فرآورده‌های سوختی را خواستار شد و گفت: کمبود آب هم به ویژه در روستاها معضلی شده است امیدواریم با راه‌اندازی تصفیه خانه سد سرابی این نیاز هم به خوبی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل نهاده‌های کشوری است اما سعی شود این مشکل در شهرستان کم شود، موضوع شورای شهر تویسرکان را ملال‌آور خواند و گفت: بنده این موضوع را دیگر دنبال نمی‌کنم.

امام جمعه شهرستان تویسرکان خواستار مدیریت شورا به ویژه بحث انتخاب شهردار برای شهر تویسرکان از فرماندار شد و تاکید کرد: تلاش‌ها بر سامان یافتن  شورا و شهرداری به منظور دوری از اختلافات و حاشیه‌ها معطوف شود تا چون گذشته مشکلات شورا ادامه پیدا نکند.

وی از ارائه خدمات دیرهنگام و یا بد نانوایی‌ها انتقاد کرد و برای حل مشکل نانوایی‌ها باید تدبیری اندیشیده شود و گفت: کمک کنید معتادان متجاهر ساماندهی شوند.

فرماندار تویسرکان در ادامه جلسه در پاسخ به سخنان امام جمعه با تاکید بر پیگیری مشکل نفت و تاخیری کار نانوایی‌ها اظهار کرد: بنده در خصوص نهاده‌های دامی توقیف شده توسط نیروی انتظامی و تعزیرات که به همدان داده شده بود، اقدام کردم؛ اما طبق اعلام دستگاه‌های اطلاعاتی این محموله به طور قطعی قاچاق بود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد از زمان ما صرف کارهای حاشیه‌ای اما به حق مردم می شود درباره انتخابات نیز گفت: رتبه اول اجرای انتخابات را فرماندار تویسرکان در بین شهرستان‌های استان‌های غرب کشور کسب کرده و این موضوع را هیات اجرایی و نظارت شهرستان و استان هم تایید کرده است.

حسینی با بیان اینکه به محض اعلام نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر تویسرکان به شهرستان بنده برای آغاز فعالیت شورا اقدام کردم گفت: بنده در اجرای موارد قانونی نص صریح قانون را در انتخابات در تعیین هیات رئیسه، منشی و... انجام دادم.

وی با تاکید به اینکه بنده در انتخاب شهردار اظهار نظر نکردم چون قانون این اجازه را نمی‌دهد بیان کرد: آقای گمار به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد، اما نپذیرفته است و اکنون شهر تویسرکان شهردار ندارد در حالی که کارمندان شهرداری برای دریافت حقوق دچار مشکل شدند.

فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: طبق قانون تا تعیین تکلیف شهردار باید یکی از کارمندان شهرداری را به عنوان سرپرست معرفی کند؛ اما تاکنون این کار انجام نشده و این نوع عملکرد موجب گله‌مندی همه شده است.

وی درخصوص تاکید کمک به جمع‌آوری معتادان متجاهر تاکید کرد: بنده در این زمینه حرفی ندارم، فرمانداری ماهانه ۲۰ میلیون تومان در قالب اعتبارات فرهنگی در اختیار شهرداری برای ساماندهی معتادان متجاهر قرار می‌دهد.

حسینی به سخن استاندار همدان در حضور امام جمعه تویسرکان با این مضمون که بنده حاضرم یک میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری بگذارم البته به صورت تخصیص نه ابلاغ، اشاره کرد و گفت: اما شهرداری را نپذیرفت.

*امروز همچنین دو پروژه جهاد کشاورزی در تویسرکان با حضور فرماندار و تنی چند از مسوولان افتتاح شد

پروژه ۲۰۰ راسی بره‌پرواری آقای اسلام زاده در روستای دورودان با اشتعال زایی برای سه نفر با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  به بهره‌برداری رسید.

همچنین دومین پروژه گلخانه خانم‌قلعه در ۴ هزار متر مربع و اشتغالزایی چهار نفر امروز در روستای کرزان افتتاح شد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول