اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پیگیری جذب سرمایه گذار از استان های مجاور قم

استاندار قم گفت: علاوه بر حمایت از سرمایه گذاران تولید در استان، پیگیری جذب سرمایه گذار از استان های مجاور قم بویژه استان تهران در دستور کار قرار دارد.

پیگیری جذب سرمایه گذار از استان های مجاور قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی تولیدی و در گفت و گو با خبرنگاران با تبریک آغازین روز هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و  اظهار کرد: برنامه امروز طبق روال هفته های گذشته با عنوان «سه شنبه های اقتصادی» به بازدید و افتتاح برخی واحدهای تولیدی اختصاص دارد.

وی افزود: در این بازدیدها، مشکلات واحدهای تولیدی از نزدیک بررسی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت میدانی تشکیل می شود.

استاندار قم در ادامه مشکلات عمومی واحدهای تولیدی استان را  مشکل نقدینگی و نیاز به زمین برای طرح های توسعه ای دانست و گفت: زمین برای طرح های توسعه ای واحدهای تولیدی با توجه به قابلیت ها و توانمندی های آن ها واگذار می شود.

وی سپس به الحاق بالغ بر یک هزار و ۳۵۰ هکتار زمین به اراضی شهرک های صنعتی استان توجه داد و خاطرنشان کرد: این الحاق برای تأمین زمین مورد نیاز واحدهای تولیدی تا ۱۰ سال آینده انجام شده است تا بتوان زمین های مورد نیاز را در اختیار واحدهای دارای طرح های توسعه ای قرار داد.

وی اضافه کرد: علاوه بر حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی مستقر در استان، دنبال جذب سرمایه گذار از استان های مجاور بویژه استان تهران هم هستیم تا هدفگذاری صنعتی شدن استان محقق شود، ضمن آن که جذب این سرمایه گذاران، پاسخگوی نیازهای سرریز صنعتی در پایتخت نیز هست.

استاندار قم با اشاره به سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در یکی از واحدهای بازدیدی امروز یادآور شد: یکی از نتایج این سرمایه گذاری، اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر از افراد جویای کار خواهد بود.

وی با بیان این که سیاست کلی استان، رفع مشکلات و مانع زدایی از فرآیند تولید است تصریح کرد: واحدهای موفق تولیدی می توانند بر اساس قابلیت ها و توانمندی ها، طرح های توسعه ای خود را ارائه دهند تا این طرح های مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

استاندار قم سپس به برخی دیگر از مزایای بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی اشاره و اذعان کرد: در این بازدیدها، واحدهایی که نیازمند تکمیل فرآیند زنجیره تولیدی خود هستند، شناسایی شده و مورد حمایت قرار می گیرند.

انتهای پیام/2258

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول