اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی علوم| خدابخشی: وزیر پیشنهادی علوم روحیه جهادی دارد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: صداقت، پشتکار، امانت‌داری و روحیه جهادی از جمله ویژگی‌های وزیر پیشنهادی علوم است.

موافق وزیر پیشنهادی علوم| خدابخشی: وزیر پیشنهادی علوم روحیه جهادی دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدخدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس امروز (سه‌شنبه 2 شهریورماه) در صحن علنی مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: موافقت و مخالفت‌های ما باید بر مبنای معیارها و شاخص هایی باشد که در آموزه های دینی ما آمده است و در ادبیات موضوع مربوط به شایسته سالاری برای انتخاب مدیران در سطوح عالی به آن اشاره شده است.

وی به چارچوبی درخصوص معیارهای مدیران اشاره و تصریح کرد: وزارت یک امانت مهم است و با مرور کدهایی که در آموزه های دینی آمده مهم است که یکی از آن ویژگی شخصیتی افراد است. صداقت، پشتکار، امانت داری و روحیه جهادی از جمله ویژگی های وزیر پیشنهادی علوم است. 

خدابخشی با بیان اینکه وزیر پیشنهای علوم همچنین به لحاظ سلامت فیزیکی و روانی، می توان گفت از عهده وزارت حجیم علوم بر می آید، تصریح کرد: از آنجا که صد مقاله ISI دارد می توان گفت از توان ذهنی نیز برخورداراست.

نماینده مردم الیگودرز خاطرنشان کرد: تجارب آقای زلفی گل نشان می دهد توان مدیریتی و قدرت برنامه ریزی و همچنین مدیریت زمان و مدیریت تیمی را دارد.

وی با بیان اینکه سوابق علمی و سوابق کاری مفید زلفی گل مرتبط را وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: او در تمامی مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه را تدریس کرده و می تواند از عهده این وزارتخانه برآید. ما باید به وزیری رأی دهیم که مسئولیت پذیر باشد، از کارگر ساختمانی تا زنانی که در نورآباد برای تامین معیشت کار می کنند و کشاورزان انتظار دارند هزینه هایی که برای حل مشکلات کشور پرداخت می کنند در مسیر درستی هزینه شود، بنابراین وزیری که انتخاب می کنیم باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشد که زلفی گل از این شخصیت برخوردار است.

خدابخشی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی تعامل مناسبی با نمایندگان دارد، گفت: 126 نفر از نمایندگان تقاضای صحبت در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی داشتند، از جمله ذوالنوری، فلاحی، فرشادان، رحیم زارع، مهرداد گودرزوند چگنی، کیوان مرادیان، سید غنی نظری و... می خواستند در دفاع از وزیر پیشنهادی صحبت کنند که نشان دهنده این است که او می تواند ارتباط خوبی با نمایندگان برقرار کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: نوع نگاه زلفی گل به کشور متناسب با نگاه آقای رئیسی است، چرا که در انتخابات برای او ستاد زدند. در واقع نگاه ایشان متکی بر استفاده از ظرفیت های داخلی کشور است و قطعاً همکارانی که در وزارتخانه انتخاب خواهند کرد، با همین نوع نگاه خواهد بود، بنابراین دکتر ایزدخواه و یزدی خواه نباید نگرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: همانگونه که در تاکیدات امام امت و مقام معظم رهبری بارها با آن اشاره شده است دانشگاه مبدأ تحولات و از محورهای اصلی پیشرفت و بهروزی کشور است، دانشگاه صرفاً یک مکان برای آموزش محتواهای تخصصی و تربیت متخصصان نیست، بلکه مکانی است برای پرورش نسلی فرهیخته، آگاه، متخصص و دین باور است. در وزارت علوم باید همواره بر 4 اصل تاکید کنیم. تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، ایجاد روحیه نشاط علمی و فرهنگی در جوانان و امیدبخشی به نسل آینده، توسعه فناوری نوین در حوزه های مختلف، حل مشکلات کشور از طریق علم و فناوری که همه اینها در برنامه ایشان وجود دارد.

خدابخشی در پاسخ به برخی انتقادات به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: شخصیت ایشان انقلابی و بابصیرت است و کارنامه موفقی در دوران فتنه 88 داشته است، در دانشگاه بوعلی سینای همدان از حضور چهره های مسئله دار جلوگیری کرد و از آیت الله العظمی نوری حمایت قاطع کرد، در دورانی که برخی افراد به مواضع انقلابی ایشان انتقاد می کردند. همچنین تزریق مدبرانه نیروهای بسیجی  در دانشگاه ثابت کرده که در مسیر اسلام، انقلاب و استکبارستیزی گام برمی دارد.

به گزارش فارس، وی در ابتدای سخنان خود نیز طی تذکری به هیئت رئیسه مجلس گفت: برنامه های وزاری پیشنهادی برنامه های بخشی است. بررسی، ارتباط، تعادل، بررسی سازگاری، اثرات و اجرای آن بر توسعه و بودجه عمومی کشور این برنامه ها  و امکان پذیری اجرای برنامه های وزاری پیشنهادی از نظر بودجه‌ای در صلاحیت کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه است.

خدابخشی تاکید کرد: هیئت رئیسه محترم اجتهاد کردند و هیچ کدام از این ها را به کمیسیون تخصصی ارجاع ندادند که به این امر معترض هستیم. انشالله این روند اصلاح شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول