اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برداشت چین سوم محصول یونجه از مزارع زنجان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به آغاز برداشت چین سوم محصول یونجه از مزارع این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در چین‌سوم، از 5 هزار هکتار سطح زیر کشت محصول یونجه آبی، ۱۰ هزار تن علوفه‌تر برداشت شود.

برداشت چین سوم محصول یونجه از مزارع زنجان آغاز شد

امیرحسام مقدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه عملیات برداشت چین‌ سوم محصول یونجه در مزارع شهرستان زنجان از مورخ 15 مرداد آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که از 5 هزار هکتار سطح زیر کشت محصول یونجه آبی در چین‌ سوم حدود ۱۰ هزار تن علوفه‌ تر برداشت و پس از مراحل خشک‌کردن و بسته‌بندی در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان افزود: با توجه به شرایط خشکی حاکم در سال جاری سیاست حمایت از توسعه و تولید علوفه جزو برنامه‌های اولویت‌دار جهادکشاورزی است.

وی ادامه داد: توسعه کشت علوفه‌های نوین (کم آب‌بر) از جمله سورگوم با توجه به مزایای زیاد این محصول و همچنین نیاز دامداران برای تعلیف دام، مورد حمایت مجموعه جهاد کشاورزی بوده و به دامداران توصیه می‌شود که ضمن کشت سورگوم از این علوفه در جیره غذایی دام‌ها استفاده کنند.

انتهاییام/۷۳۰۲۱/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول