اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

وزارت‌ علوم در مسیر توسعه کیفی/ برخی تصور می‌کنند شیوه مجازی دست را برای تقلب باز می‌گذارد

رئیس دانشگاه علم و صنعت از توسعه کیفی در دوره جدید وزارت‌ علوم خبر داد و گفت: اثرگذاری و اثربخشی دانشگاه‌ها باید در زندگی روزمره مردم مشهود باشد.

وزارت‌ علوم در مسیر توسعه کیفی/ برخی تصور می‌کنند شیوه مجازی دست را برای تقلب باز می‌گذارد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با برنامه «خیابان فرصت» رادیو گفت‌وگو، «دکتر زلفی‌گل» را وزیری از خانواده بزرگِ آموزش عالی معرفی کرد که با مراکز پژوهشی و دانشگاهی آشنایی کامل دارد.

وی ادامه داد: «دکتر زلفی‌گل»، چالش‌های فراروی پژوهش علمی در کشور را می‌شناسد و در صورت کسبِ رأی اعتماد مجلس، ان‌شاالله در راستای ساماندهی این مراکز و توسعه کیفیِ آن، گام‌هایی را بر دارد.

به گفته ذاکری، برنامه پیشنهادی «زلفی‌گل»، مؤید توسعه یافتگی وزارت علوم در آینده است و مباحثی نظیر مأموریت‌گرا شدن دانشگاه و پژوهشگاه‌ها و استقلال مراکز آموزشی و پژوهشی را دنبال می‌کند.

وی از عبارت «ستاد وزارت علوم» سخن گفت و افزود: دانشگاه‌ها در شرایط فعلی، چالش‌های جدی دارند و به نوعی با موضوعات به جز مسائل آموزشی و پژوهشی گریبانگیر هستند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت معتقد است: معضلات اقتصادی دانشگاه‌ها، سرعت رشد علم را در کشور تحت تأثیر قرار می‌دهد. از دیگر سو شرایط کرونایی هم مزید بر علت است.

وی ابراز امیدواری کرد، مشکلات مذکور با یک برنامه‌ریزی خوب و انسجام تیمی در وزارت علومِ دولت سیزدهم، حل و فصل شده و کشتی علم به مسیری خوب هدایت شود.

ذاکری با بیان اینکه در دوره پیش رو باید به توسعه کیفی در سطح آموزشی و علمی کشور فکر کنیم، خاطرنشان کرد: جایگاه علمی ایران در میان دانشگاه‌های دنیا باید روز به روز افزایش یابد و از دیگر سو، اثرگذاری و اثربخشی آن در زندگی روزمره مردم مشهود شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر «چگونگی پیشبرد مباحث علمی در پساکرونا»، گفت: ان‌شاءالله اگر واکسیناسیون دانشجویان صورت گیرد، می‌توان محیط دانشگاهی را بازگشایی کرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت، افق بازگشایی محافل علمی را در بهمن ماه سال جاری دانست و گفت: دانشگاه‌های ما وضعیتی متفاوت دارند؛ مثلا دانشگاه علم و صنعت مجهز به مرکز آموزش مجازی بود و 4 هزار دانشجو را تحت پوشش داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت از همان روز نخست تعطیلی اعلام کرد که کلاس ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد، ادامه داد: اولین تذکری که دریافت کردیم مبنی بر ایرادگیری دستگاه‌های نظارتی بود ولی شیوه‌های آموزش مجازی در دانشگاه ما ادامه پیدا کرد.

وی همچنین آموزش صرف مجازی را همراه با افت کیفی عنوان کرد و گفت: نگاه بیرونی غیر کارشناسانه است و تصور می‌کنند شیوه مجازی دست را برای تقلب باز می‌گذارد ولی واقعیت این است که شیوه‌های ارزیابی غیر متمرکز وجود دارد و استاد بر این اساس می‌تواند با فوت و فن هایی خاص، دانشجو را ارزیابی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول