اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ماجرای ۱۰ ساله ساخت تنها بیمارستان ملارد/ فرماندار وعده بهره‌برداری یک ماهه داد

شهرستان ۴۵۰ هزار نفری ملارد پس از طی کردن مسیر ۱۰ ساله پر پیچ و خم احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و وعده‌های متعدد مسؤولان، امروز به افتتاح اولین بیمارستان خود نزدیک بوده و فرماندار این شهرستان خبر از تجهیز ۸۰ درصدی و وعده بهره‌برداری تا پایان شهریور داده است.

ماجرای ۱۰ ساله ساخت تنها بیمارستان ملارد/ فرماندار وعده بهره‌برداری یک ماهه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، شهرستان ملارد در غرب استان تهران با جمعیتی بالغ بر حدود ۴۵۰ هزار نفر تا به امروز فاقد تخت بیمارستانی بوده و مردم برای دریافت خدمات تخصصی بیمارستانی به شهرهای همجوار همچون شهریار یا پایتخت مراجعه می‌کنند.

طرح احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان ملارد در سال ۱۳۹۱ در زیربنای ۱۴ هزار متر مصوب شد که تا ۳ سال بعد اتفاقی حاصل نشد و در سفر رئیس جمهور سابق به ملارد در سال ۱۳۹۴ کار عملیات عمرانی این بیمارستان رسما آغاز شد.

این بیمارستان قرار بود طی دو سال توسط وزارت راه و شهرسازی احداث شود که تا سال ۹۷ پیشرفت چشمگیری در اجرای این پروژه حاصل نشد و در تیرماه ۹۷ این پروژه به وزارت بهداشت منتقل شد.

پس از آن نیز روند اجرایی این پروژه به کندی طی شد و قول استاندار تهران برای تحویل ساختمان بیمارستان در آبان ۹۸ عملی نشد و پس از آن نیز وعده‌های فرماندار، نماینده مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برای تحویل موقت و تجهیز بیمارستان در ادامه سال ۹۸ و سال ۱۳۹۹ به مرحله اجرا نرسید.

فروردین ماه ۱۴۰۰ فرآیند تحویل موقت این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی ایران جهت تجهیز آغاز شد و تا به امروز این مرحله ادامه دارد.

سجاد برنجی فرماندار ملارد در حاشیه بازدید از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی بیمارستان به اتمام رسیده است و دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال تجهیز بیمارستان است.

وی افزود: تجهیزات و تخت‌های بستری بخش‌ها، اتاق عمل و بخش مراقبت‌های ویژه، اورژانس و به طور کلی ۸۰ درصد تجهیزات بیمارستان تهیه شده و در حال نصب است.

فرماندار ملارد بیان کرد: طبق پیش بینی‌ها و با توجه به پیشرفت کار تا انتهای ماه جاری بیمارستان آماده ارائه خدمات به مردم شریف شهرستان ملارد و پذیرش بیمار می باشد.

برنجی تصریح کرد: تاکید داریم شروع به کار تمام بخش‌های بیمارستان همزمان بوده و بدون هیچگونه نقص و کاستی بیمارستان از روز بهره برداری، خدمات خود را ارائه کند.

گفتنی است که سرانه تخت بیمارستانی در کشور به ازای هزار نفر، ۲.۲ تخت است و شهرستان ملارد با حدود ۴۵۰ هزار نفر جمعیت به حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی برای رسیدن به سرانه کشوری نیاز دارد که با افتتاح این بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی این شهرستان به کمتر از یک‌ششم این سرانه دست پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول