اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس اسرائیلی: حزب الله معادله بازدارندگی را به قلب دریای مدیترانه رسانده است

یکی از کارشناسان برجسته رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به گسترش معادله بازدارندگی حزب الله تا دریای مدیترانه، گفت: آیا ارزش دارد که این رژیم برای مقابله نظامی با حزب الله، خطر کند؟

کارشناس اسرائیلی: حزب الله معادله بازدارندگی را به قلب دریای مدیترانه رسانده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که این رژیم از هر گونه تعرض به کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان واهمه دارد.

شبکه خبری المیادین به نقل از پایگاه اسرائیلی «نیوز-۱» گزارش داد، رژیم صهیونیستی می‌ترسد که در صورت هر گونه تعرض به این کشتی، در دام گرفتار شود و بهانه‌ای به حزب الله بدهد تا به صورت مستقیم وارد جنگ دریایی تهران و تل‌آویو شود.

به گزارش این پایگاه، هدف از هشدار حزب الله مبنی بر پاسخ دادن به هر گونه تعرض به کشتی ایرانی، ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی و جلوگیری از عملیات نظامی و گسترش معادله بازدارندگی به فراتر از جنوب لبنان تا قلب دریای مدیترانه است.

«یونی بن مناحیم» تحلیلگر صهیونیست نیز ضمن اذعان به گسترش معادله بازدارندگی حزب الله تا دریای مدیترانه، گفت: «آیا ارزش دارد که اسرائیل برای مقابله نظامی با حزب الله، خطر کند».

وی مدعی شد، حزب الله پس از تثبیت معادله بازدارندگی در جنوب لبنان که با شلیک موشک صورت گرفت، در حال حاضر تلاش دارد که خود را به عنوان یک عامل مهم در هر گونه جنگ دریای بین ایران و رژیم صهیونیستی شریک کند.

این تحلیلگر صهیونیستی خاطر نشان کرد، سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود نسبت به هر گونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی و آمریکا به کشتی ایرانی هشدار داد.

پس از سخنرانی نصر الله، دروثی شیا سفیر آمریکا در لبنان ضمن تماس با رئیس جمهور لبنان مدعی شد که واشنگتن قصد دارد به لبنان کمک کند و برق این کشور را از اردن و گاز آن را از مصر تأمین کند.

دبیر کل حزب الله هم شامگاه گذشته در سخنرانی خود گفت که تأمین برق و گاز لبنان توسط آمریکا از نظر عملی امکان‌پذیر نیست.

جمهوری اسلامی ایران یک محموله سوخت به لبنان فرستاده است. سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله هشدار داد که هر گونه تعدی به این محموله، تعدی به خاک لبنان است.

لبنان طی یک سال اخیر با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند  و در همه این مدت آمریکا نه‌تنها کمکی برای رفع مشکلات لبنان انجام نداده بلکه با تحریم این کشور به بهانه‌های مختلف معیشت لبنانی‌ها را سخت کرده است.

لبنان در در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجار در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول