اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

علائم آلرژی‌های فصلی باید کرونا تلقی شود

یک پزشک خانواده گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا و با توجه به پیک پنجم بیماری باید علائم آلرژی‌های فصلی کرونا تلقی شود.

علائم آلرژی‌های فصلی باید کرونا تلقی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آرام آرام با آغاز شهریورماه و حساسیت‌ها فصلی پاییز هم شروع می‌شود که هم‌زمانی افزایش شیوع آلرژی فصلی با بیماری کرونا و فراگیر شدن آن، نگرانی‌هایی بسیار زیادی در استان برای افراد مبتلا به آلرژی فصلی ایجاد کرده است.

بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی فصلی با بروز علائم این بیماری مضطرب و نگران می‌شوند، پرسش همه آن‌ها این است که آیا این علائم مربوط به شروع کرونا است و یا مطابق هر سال آلرژی فصلی آغاز شده است.

با توجه به اینکه مراجعه به مراکز درمانی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری کرونا و انتشار آن را افزایش دهد پس راهکار منطقی و بی‌خطر در مواقع بروز علائمی مانند عطسه آبریزش بینی و سرفه چیست.

زردویی، پزشک خانواده در توضیح حساسیت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: انسان‌ها بر حسب شرایط محیطی و یا موادی که استفاده می‌کنند نسبت به ماده خاص که آلرژن گفته می‌شود حساسیت‌های متفاوتی نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: افراد معمولا در فصول بهار و  پاییز دچار آلرژی می‌شوند که یکی از شایعه‌ترین آن در استان کرمانشاه تب یونجه است با علائمی همچون عطسه زیاد در صبحگاه، آبریزش بینی و خارش حنجره و گوش همراه است که با نزدیک شدن به ظهر علائم کم می‌شود درمان قطعی ندارد بنابراین باید شرایطی که سبب کم شدن این علائم می‌شود، فراهم شود.

زردویی تصریح کرد: در فصل پاییز معمولا با مصرف میوه‌های همچون خربزه، کیوی، گوجه، بادمجان، بادام زمینی، تخم مرغ و سویا فرد دچار آلرژی می‌شود و بهنر است مدتی از استفاده این موادغذایی و میوه‌ها منع شوند.

وی ادامه داد: حساسیت‌ها معمولا طولانی مدت هستند و تنها می‌توان با برخی درمان‌ها آن را کنترل کرد، با این وجود در این شرایط و پیک پنجم بسیاری از علائم حساسیت‌ها شبیه کرونا است مانند آبریزش بینی عطسه‌، تب‌های خفیف حتی اگر در سال‌های گذشته تجربه این علائم را داشته‌اید فرض بر کرونا بگذارید و چند روزی خود را قرنطینه کنید و اگر علائم تشدید یافت نیاز به درمان پیگیری دارد.

زرودی در پایان، گفت: آلرژی‌ها به اشکال مختلف است  در افراد علائمی را ایجاد می‌کنند که نیاز به درمان و پیگیری دارند با داروها آلرژی می‌توان تا حدودی علائم آن را کنترل کرد.

انتهای پیان/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول