اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ورزش و جوانان: لیست اتهامات وارده را منتشر می‌کنیم و قضاوت را به مردم می‌سپاریم

در واکنش به انتشار دو خبر اختلاس در اداره کل ورزش و جوانان، این اداره‌کل توضیحاتی در قالب جوابیه برای این رسانه ارسال کرده که در زیر آمده است.

ورزش و جوانان: لیست اتهامات وارده را منتشر می‌کنیم و قضاوت را به مردم می‌سپاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در پی انتشار خبر «رونمایی از فسادی دیگر در ورزش و جوانان» از مجموعه ورزش جوانان روز گذشته جوابیه‌ای از سمت این اداره صادر شده است؛ متن این جوابیه عینا در زیر آمده است:

مدیر مسئول محترم خبرگزاری فارس لطفا بر اساس قانونی مطبوعات پیرو خبر درج شده با عنوان «رونمایی از فسادی دیگر در ورزش و جوانان» دستور فرمائید جوابیه زیر در آن رسانه منعکس شود.

برای ثبت در تاریخ:
لیست تخلفات اداره کل ورزش وجوانان چهارمحال وبختیاری منتشر شد

وقتی موارد جدید ادعایی سازمان بازرسی به مبلغ حدود ۱ میلیارد تومان شامل جابجایی اعتبارات و هزینه‌های اجتناب ناپذیر در ورزش استان به مراجع قضایی ارسال و عنوان فساد به خود می‌گیرد، در صورتیکه حتی یک ریال به جیب احدی از کارکنان وارد نشده، صرفا خستگی ۴ سال تلاش مستمر را بر تن کارکنان باقی خواهد گذاشت.

متاسفانه در یک اظهار نظر جدید، با حیثیت ۱۷۰ کارمند اداره کل ورزش وجوانان استان که با وجود کار شبانه‌روزی، کمترین میزان حقوق را برخلاف دریافتی برخی نهادهای مدعی بین دستگاه‌های دولتی دارند، بازی شده است.

بر همین اساس به منظور صیانت از حقوق پرسنل خدوم و هیات‌های ورزشی ناگزیر به انتشار لیست برخی اتهامات مورد ادعای سازمان بازرسی جهت اطلاع عموم گردیده و قضاوت را با مردم و خانواده بزرگ ورزش استان می‌گذاریم.

هزینه کردهایی که بر اساس گزارش سازمان بازرسی به عنوان فساد مالی و احراز جرم محسوب شـده است:
 *  ۳۰۰ میلیون تومان تعمیر و نصب کفپوش سالن تختی شهرکرد پس از سال‌ها
  *  ۷۴  میلیون قبوض آب چمن فارسان
 *  ۶۴ میلیون تومان خرید بذر چمن و احیای زمین چمن سامان پس از ۴۰ سال
*  ۲۳ میلیون تومان کمک به ساخت زمین تنیس خاکی فرادنبه.
*  هزینه‌های مربوط به تجلیل از قهرمانان ملی و مدال آوران استان
* ترمیم زمین ساحلی چلیچه
*  نصب دوربین جهت جلوگیری از سرقت های احتمالی در اماکن ورزشی
*  بیمه اماکن ورزشی
*  قبوض آب زمین های چمن طبیعی جهت جلوگیری از خشک شدن و تخریب میلیاردی چمن های استان
* هزینه‌های چمن زن
* تامین جوایز مسابقات ورزشی مساجد
*  کمک به تجهیز تیم های ورزشی دستگاه های دولتی استان
و موارد مشابه اینچنینی...
هر چند که سال پایانی دولت‌ها سخت‌ترین شرایط مدیریت است اما باید این سوال را از مراجع مربوطه پرسید که علت بیان اینگونه مطالب چیست؟ و آیا دلسوزی و جلوگیری از ایجاد خسارات میلیاردی به ورزش و ساختارهای ورزشی استان بنا بر ضرورت، امروز با عناوینی چون فساد و اختلاس بایستی در ذهن مخاطبین بیشمار ورزش وجوانان گنجانده شود؟ که قطعا نه تنها خدمت به ورزش نیست بلکه موجب دلسردی کارکنان و خانواده ورزش استان و بدبینی به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

ضمنا به استحضار عموم می رساند موارد ادعایی سازمان بازرسی جمعا 6 میلیارد تومان شامل 1 میلیارد تومان هم اکنون در دادگستری در حال بررسی و 5 میلیارد تومان قبلی نیز در سازمان بازرسی در حال پیگیری بوده و تاکنون هیچ حکمی در خصوص اثبات ادعاهای مطرح شده، از سوی مراجع قضایی صادر نگردیده است.

قطعا باید با هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت گیرد اما گلایه خانواده ورزش استان این است که چرا اخبار بگونه ای تنظیم میگردد که تصور مخاطب بر این قرار میگیرد که علاوه بر 5 میلیارد تومان قبلی، 6 میلیارد تومان جدید نیز کشف شده است و این مغالطه در خبر رسانی غیر از ایجاد دلسردی و بی اعتمادی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول