اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گزارش کمیسیون آموزش مجلس درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 86 درصد موارد با اسناد بالادستی منطبق و همسوست و با 2 مورد از احکام قانون برنامه ششم توسعه مغایرت دارد.

گزارش کمیسیون آموزش مجلس درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رضا حاجی‌پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی (دوشنبه 1 شهریور) و در قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بررسی صلاحیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حل مشکل اشتغال کشور بدون آموزش نیروی کار متخصص و حرفه ای امکان‌پذیر نخواهد بود، به همین منظور سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به ساماندهی آموزش مهارتی در کشور بپردازد، به ویژه پس از تصویب قانون نظام جامع آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی که دبیرخانه شورای عالی آن در وزارت کار پیش‌بینی شده است و این مسئله اهمین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر مربوطه را در حل ریشه‌ای مشکل اشتغال بیان می‌کند. 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: جناب آقای دکتر عبدالملکی دارای دکترای رشته علوم اقتصادی از دانشگاه اصفهان و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) است و از سوابق اجرایی ایشان می‌توان به عضویت در هیأت امنا و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد. 

وی افزود: در جلسه کمیسیون با آقای عبدالملکی به این اولویت‌ها اشاره شد. مهارت‌آموزی و توجه به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، توجه به آسیب‌های اجتماعی، گسترش اشتغال و مخصوصا مشاغل زودبازده، توجه به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، سر و سامان دادن به بنگاه‌های اقتصادی. 

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: ایشان تعهد کردند که اهمیت بیشتری به گسترش مهارت آموزی در جامعه و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بدهند. 

وی اظهار داشت: برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی از نظر تناسب دارای واقع‌گرایی، شفافیت، صراحت و انسجام مطلوب می‌باشد، هر چند این وزارتخانه بسیار گسترده است. اما نیابد موضوع سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که متولی مهارت‌آموزی و کارورزانه است، مورد غفلت واقع شود. 

وی افزود: براساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که 86 درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی منطبق و همسو است. همچنین برنامه‌های آقای وزیر با حکم قانون برنامه ششم توسعه معادل یک درصد کل احکام مغایرت دارد. 

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: سابقه و تجربه کاری با توجه به رشته تحصیلی و از آنجایی که آقای وزیر پیشنهادی فعالیتهای متناسب با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهادهای دیگر داشته به نظر می‌رسد صلاحیت لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داشته باشد.

وی اظهار داشت: بررسی برنامه‌های پیشنهادی آقای دکتر عبدالملکی نشان می‌دهد که ایشان از تسلط بر مسائل مرتبط با حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخوردار است و با عنایت به اینکه دارای پیشینه و سوابق علمی در این حوزه و حوزه اقتصاد هستند و در نهایت با توجه به تعهد ایشان جهت اهمیت بیشتر به گسترش مهارت‌آموزی در جامعه و توجه ویژه به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و نظام کامل جامع آموزشی و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی، کمیسیون با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقت کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول