اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

عدالت اجتماعی از طریق مبارزه با فرار مالیاتی محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: شناسایی راه‌های فرار مالیاتی و مبارزه با این پدیده شوم موجب اعتماد مردم و برقراری عدالت اجتماعی می‌شود.

عدالت اجتماعی از طریق مبارزه با فرار مالیاتی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با پرسنل اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، مالیات را یکی از مؤلفه‌های اصلی درآمد در کشور دانست و اظهار کرد: با کاهش درآمدهای نفتی، مالیات مهم‌ترین درآمد در اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: در کشورهای توسعه‌یافته کلیه هزینه‌های جاری کشور از طریق پرداخت مالیات تأمین می‌شود و وصول مالیات در کشور همراه با عدالت مالیاتی می‌تواند جایگزین بسیار مناسب برای درآمدهای نفتی کشور محسوب شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: عدالت‌محوری و شفافیت مالیاتی را مهم‌ترین عامل در مشارکت مردم در پرداخت مالیات برشمرد و گفت: مردم اثرات پرداخت مالیات را باید به صورت ملموس درک کنند و از ثمرات پرداخت آن آگاه شوند.

مطیعی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مالیاتی را موجب مشارکت بیشتر مردم در پرداخت مالیات عنوان کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مالیاتی نظیر تولید آثار هنری می‌تواند موجب آگاهی بیشتر مردم و زمینه‌ساز تحقق درآمدهای مالیاتی شود.

وی از فرار مالیاتی به عنوان یکی از پیامدهای شوم در جامعه یاد کرد و تصریح کرد: شناسایی راه‌های فرار مالیاتی و مبارزه با این پدیده شوم موجب اعتماد مردم و برقراری عدالت مالیاتی در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تشکراز پرسنل خدوم و زحمتکش سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی به شمار می‌روند.

مطیعی با اشاره به همراهی و رضایت‌مندی مؤدیان در نظام مالیاتی عنوان کرد: مردم ولی‌نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، همراهی و تکریم مؤدیان باید به عنوان مهم‌ترین اصل مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول