اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سینوفارم و آسترازنکا قابل تزریق در دوران بارداری و شیردهی است

دستیار ارشد بیماری‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد با تاکید بر این که کسانی که قصد بارداری دارند بهتر است قبل از بارداری واکسینه شوند گفت: واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا پس از مشورت با پزشک معالج قابل تزریق در دوران بارداری و شیردهی است.

سینوفارم و آسترازنکا قابل تزریق در دوران بارداری و شیردهی است

در شرایطی که اکثر کشور‌های دنیا با واکسیناسیون حداکثری به شرایط عادی بازگشته‌اند، ما همچنیان شاهد فوت مردم ایران هستیم و شاید خود برای شروع پیک بعدی آماده کنیم. 

آنچه که در خصوص کرونا تمام متخصیصن و کادر درمان به آن اتفاق نظر دارند این است که تنها راه نجات و رهایی از این شرایط علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون همگانی و عمومی در کمترین زمان ممکن است؛ زیرا درحال حاضر واکسن زدن به مراتب بهتر از نزدن است؛ و میزان ابتلا، مرگ‌ومیر و وخامت حال بیمار را کاهش می‌دهد.

دکتر وحید شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این‌که زدن هرگونه واکسنی در شرایط فعلی بهتر از نزدن واکسن است اظهار کرد: واکسن‌های موجود در ایران هیچ کدام برای سنین بالای ۱۸ سال محدودیت ندارد.

وی با بیان این که در این موج شاهد ابتلای خانم‌های باردار به کرونا بودیم تصریح کرد: کسانی که قصد بارداری دارند بهتر است قبل از بارداری واکسینه شوند. 

این دستیار ارشد بیماری‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد خاطر نشان کرد: واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا پس از مشورت با پزشک معالج قابل تزریق در دوران بارداری و شیردهی است. 

 شریفی در خصوص تزریق واکسن کرونا افزود: باید در دوزاول و دوم، واکسنی یکسان تزریق شود و درصورت عدم موجود، واکسنی با تکنولوژی ساخت مشابه قابل تزریق است؛ مانند سینوفارم و برکت.

وی با بیان این که هیچ واکسنی تست PCR را مثبت نمی‌کند اظهار کرد: در صورت داشتن علائم کووید یاتست مثبت حداقل یک ماه فاصله تا تزریق واکسن باید رعایت شود. 

دکتر شریفی در مورد واکسیناسیون در افراد کرونا مثبت و افراد در تماس با آن‌ها خاطرنشان کرد: فرد کرونا مثبت بدون سابقه بستری ۱ماه بعد از شروع علائم کرونا یا دو هفته پس‌از بهبودی از بیماری می‌تواند واکسن تزریق کند.

این دستیار ارشد بیماری‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد به فارس اظهار کرد: فرد کرونا مثبت با سابقه بستری یک ماه و نیم تا دوماه پس از شروع علائم می‌تواند واکسن بزند. 

وی ادامه داد: فرد با سابقه تماس با بیمار کرونا مثبت، در صورت داشتن علائم ۱ ماه پس از شروع علائم می‌‌تواند برای تزریق واکسن اقدام کند؛ و در صورت پدیدار نشدن هیچ‌گونه علامتی پس از گذشت ۲‌ هفته می‌تواند واکسن بزند. 

دکتر شریفی با اشاره به این‌که مصرف داروها منعی در تزریق واکسن ندارد یادآور شد: در صورت داشتن هرگونه بیماری و مصرف دارو قبل از تزریق واکسن با پزشک معالج خود مشورت نمایید. 

وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به بالابودن سرعت شیوع و گسترش دلتا ویروس، یادآور شد: تا انجام واکسیناسیون همگانی، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی همچنان بهترین راه برای مهار و مقابله با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن است.

انتهای پیام/ ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول