اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ایجاد اشتغال برای ۳۵۰۰ روستایی در یزد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به ارائه موفق تسهیلات به روستاییان و عشایر از ایجاد اشتغال برای ۳ هزار و ۵۳۶ نفر با تخصیص تسهیلات طرح‌های پایدار روستایی خبر داد.

ایجاد اشتغال برای ۳۵۰۰ روستایی در یزد

عماد تشکری در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با بیان اینکه طرح اشتغال روستاییان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده اظهار کرد: به دستور رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح با پرداخت تسهیلات ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است افزود: به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد با تصویب هیأت امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ ‌میلیون دلار از منابع صندوق در اختیار بانک ها برای پرداخت تسهیلات قرار گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه این اعتبار نزد بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی  سپرده‌گذاری شده اضافه کرد: این منابع برای اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در استان نیز مجموع طرح‌های ارسال شده به بانک‌های استان دو هزار و ۱۶۲ مورد بوده که بخش عمده ای از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده اند عنوان کرد: تاکنون دو هزار و ۲۷ طرح از طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری در استان یزد تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

تشکری میزان تسهیلات پرداختی را بالغ بر ۲۷۳ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این تسهیلات و طرح های تصویب شده باعث اشتغال مستقیم برای سه هزار و ۵۳۶ نفر شده است.

وی با بیان اینکه روستائیان و عشایر به عنوان یکی از مولفه‌ها و اهرم‌های قدرتمند و اثرگذار در تسهیل و تسریع روند توسعه اقتصادی هستند تصریح کرد: همچنین متقاضیان ۱۰۷ طرح منتظر بررسی در بانک های عامل برای دریافت تسهیلات هستند.

تشکری بازدید از طرح‌هایی که تسهیلات را دریافت کرده‌اند را امری مهم تلقی و اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح مورد بازدید قرار گرفته است و به دلیل شرایط کرونایی جامعه به محض عادی شدن شرایط این بازدیدها نیز از سر گرفته می شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: اجرای موفق طرح‌های پایدار اشتغال روستایی و عشایر، موجب کاهش حاشیه نشینی، کاهش مهاجرت به شهرها، ماندگاری ساکنین روستا و درآمدزایی برای آنها، کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی، اشتغالزایی برای جوانان و کارجویان و حل معضل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول