اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توزیع ۶۱ میلیون لیتر آب به صورت سیار در ۸۴ روز در اصفهان

مدیر سامانه ۱۲۲ آبفای استان اصفهان گفت: از ابتدای تنش آبی تاکنون نزدیک به ۶۱ میلیون لیتر آب به صورت سیار بین مشترکان آبفای استان اصفهان توزیع شده است.

توزیع ۶۱ میلیون لیتر آب به صورت سیار در ۸۴ روز در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفای استان اصفهان، عباس عباسی‌خاک اظهار کرد: از ابتدای تنش آبی تاکنون نزدیک به ۶۱ میلیون لیتر آب به صورت سیار بین مشترکان آبفای استان اصفهان توزیع شده است.

مدیر سامانه ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: از دهم خرداد تا پایان مرداد ماه سال جاری در مجموع تعداد ۵۶۸۴ تانکر آبرسانی سیار به شهرها و روستاهای تحت پوشش این شرکت اعزام و بالغ بر ۶۰ میلیون و ۹۴۳هزار لیتر آب بین شهروندان و روستائیان توزیع شده است.

وی در ادامه گفت: از این میزان فقط ۹۷۶ هزار لیتر با استفاده از ۱۱۱ تانکر آبرسانی سیار در هفته آخر مرداد ماه و همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بین مشترکان توزیع شده است.

عباسی‌خاک با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از عملیات آبرسانی سیار در شهر اصفهان و سایر شهرها و روستاهای تحت پوشش سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ صورت گرفته است، بیان کرد: با وجود این در هفته‌های اخیر به دلیل گرمای هوا و خشک شدن منابع آبی محلی، به تعدادی از شهرها و روستاهای خارج از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ نظیر سمیرم، بویین میاندشت و چادگان نیز آبرسانی سیار انجام شده است.

مدیر سامانه ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان علت توزیع این حجم از آب شرب به صورت سیار را که در تاریخ فعالیت ۵۵ ساله آبفای استان اصفهان بی‌سابقه است، گرمای زودرس هوا، افزایش مصرف،کاهش شدید فشار و قطع آب در شبکه آبرسانی شهرها و روستاهای تحت پوشش دانست و اذعان کرد: این موضوع باعث شد تا در روزهای گرم و ساعات اوج مصرف میزان کمبود آب به ۳۲۰۰ تا ۴۳۰۰ لیتر در ثانیه برسد.

وی بیشترین کمبود آب را مربوط به ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ دانست و از مشترکین این شرکت خواست تا خنک شدن نسبی هوا، افتتاح سامانه دوم آبرسانی و رسیدن به شرایط تأمین آب پایدار، همچنان به صرفه‌جویی در مصرف آب ادامه دهند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول