اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم توجه به اصلاح الگوی کشت و ترویج میوه‌های گرمسیری

مسؤول بسیج جامعه کشاورزی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: توجه به کشت محصولات مزیت دار و دارای ارزش افزوده بیشتر از قبیل میوه‌های گرمسیری و محصولات کم آب بر و اصلاح الگوی کشت باید مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه به اصلاح الگوی کشت و ترویج میوه‌های گرمسیری

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی و ستاد رفع محدودیت سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مسؤول بسیج جامعه کشاورزی سپاه سلمان در این جلسه  اظهار کرد: عدم تامین آب لازم برای کشاورزان،‌ مشکلات تامین نهاده ها از جمله کود برای کشاورزان خصوصا در فصل کاشت و داشت، تجزیه خاک، خطر تخریب باغات بر اثر خشک سالی، ضعف در مکانیزاسیون و حمل و نقل از جمله مشکلات کشاورزان در سال گذشته بود.

ساسان سالاری ادامه داد: همچنین با توجه به ادامه روند تنش آبی استان، راهکارهای لازم برای حمایت از کشاورزان و برنامه ریزی برای جلوگیری از متضرر شدن آنان باید در دستور کار باشد.

این مسؤول بیان کرد: توجه به کشت محصولات مزیت دار و دارای ارزش افزوده بیشتر از قبیل میوه های گرمسیری و محصولات کم آب بر و اصلاح الگوی کشت نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: افزایش بهره‌وری و بکارگیری دانش و استفاده از فارغ‌التحصیلان کشاورزی خصوصا در محصولات استراتژیک، و با توجه به حرکت با شتاب شورای آب در استان برنامه ریزی پرورش ماهی‌های شورآبی در استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

سالاری افزود: یکی از اساسی‌ترین مشکلات پیش روی تولید کنندگان قوانین دست و پا گیر و زمانبر بودن اخذ مجوزها است که باید به دنبال شناسایی موانع و ارائه راه کار باشیم.

مسؤول بسیج جامعه کشاورزی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج و سپاه متولی بخش کشاورزی نیستند و در این حوزه وظیفه ای ندارند، اما آمادگی داریم اگر مسؤولان بخش کشاورزی نیاز داشتند حمایت کنیم.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول