اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر بهداشت/ آریانپور: زیرمیزی پزشکان برای مردم دردسرساز شده است/ پرستاران ایرانی در حال جذب به اروپا و آمریکا هستند

نماینده مردم مینودشت در مجلس با بیان اینکه متاسفانه پزشکان عمومی انگیزه کار در بخش درمانی دولتی را ندارند و حتی پرستاران ما در حال جذب به کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند، از دریافتی زیرمیزی توسط پزشکان انتقاد کرد.

موافق وزیر بهداشت/ آریانپور: زیرمیزی پزشکان برای مردم دردسرساز شده است/ پرستاران ایرانی در حال جذب به اروپا و آمریکا هستند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رضا آریانپور نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه)‌در جلسه علنی مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت: نظام سلامت جمهوری اسلامی یکی از پرافتخارترین حوزه‌های کشور است و در حوزه‌ بین‌المللی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که حاصل 40 سال نظام جمهوری اسلامی همین نظام سلامتی است که مبتنی بر بهداشت و درمان است.

وی افزود: امروز در تهران و کلانشهرها بیمارستان‌هایی داریم که از نظر سطح و کیفیت خدمات حرف‌های بین المللی دارند که می‌توانند در زمینه توریست درمانی کارهای زیادی را انجام دهند. البته بیشتر بیمارستان‌های خصوصی این چنینی هستند.

نماینده مردم مینودشت در مجلس تصریح کرد: نظام سلامت با چالش‌هایی روبروست که بزرگ‌ترین آن کروناست.

آریانپور گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت باید فردی باشد که توانمندی‌ها و شاخص‌های لازم را داشته باشد؛ امروز کرونا چالش بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی داشته و دارد که موجب رکودها و افت‌های زیادی شده است.

وی افزود: قدرت مدیریت و مقابله با کرونا نشان‌دهنده قدرت حاکمیت و سیاست کشورها محسوب می‌شود، لذا باید وزیری انتخاب شود که حرف برای گفتن داشته باشد.

نماینده مردم مینودشت در مجلس اظهار داشت: نبود برنامه مناسب برای حفظ و نگهداری پزشکان و پرستاران در سیستم بهداشتی و درمانی کشور توانسته مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کند زیرا متأسفانه امروزه پزشکان عمومی انگیزه کار در بخش درمانی دولتی را ندارند و پرستاران مجرب هم در حال جذب به کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند.

آریانپور گفت: باید در کنار افزایش ظرفیت آموزش و پذیرش دانشجویان پزشکی و پرستاری فکری عاجل برای نگهداری آنها کنیم.

وی تصریح کرد: مردم امروز به اسم زیر میزی که نصیب درصد کمی از پزشکان می‌شود و موجب هتک حیثیت جامعه پزشکی شده دچار دردسرهای زیادی شده‌اند که نیازمند وزیری هستیم که در این موضوع برنامه داشته باشد.

نماینده مردم مینودشت در مجلس در پایان گفت:‌وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان توانایی مدیریت سیستم بهداشتی و درمانی و مقابله با این چالش‌ها را دارد؛ آقای عین اللهی با توجه به سوابق خود توانایی مدیریت حوزه بهداشت و درمان کشور را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول