اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فارس من| رئیس دامپزشکی قروه: با متخلفان عرضه تخم‌مرغ فاسد برخود می‌شود

رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: طرح برخورد با مراکز پروتئینی عرضه تخم‌مرغ فاسد در قروه از دو ماه پیش آغاز شده و ۱۶۰ پرونده برای متخلفان عرضه تخم‌مرغ فاسد تشکیل شده است.

فارس من| رئیس دامپزشکی قروه: با متخلفان عرضه تخم‌مرغ فاسد برخود می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس برای پیگیری سوژه‌های مردم راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از 31 هزار سوژه مردمی برای پیگیری روی این سامانه ثبت شده است.

سامانه «فارس من» ظرفیتی است که مردم به عنوان سردبیر خبرگزاری فارس مطالبات و مشکلات خود را مطرح می‌کنند و این رسانه موضوع را پیگیری کرده و نتیجه را نیز از طریق همین رسانه اطلاع‌رسانی می‌کند.

«عرضه تخم‌مرغ در شرایط ناسالم در قروه» عنوان مطلبی است که تعدادی از مخاطبین خبرگزاری فارس از این رسانه خواسته‌اند تا آن را پیگیری کنند.

در این مطلب عنوان شده است که در بیشتر فروشگاه‌های قروه تخم‌مرغ در محیط بیرون از یخچال و در دمای محیط نگهداری می‌شود و به دلیل فصل گرما روند فساد آن بیشتر از سایر فصول سال است. این در حالی است که به گفته کارشناسان بهداشت محیط و متخصصان تغذیه تخم‌مرغ در بیرون از یخچال کمتر از ۲ روز سالم باقی می‌ماند اما در مراکز فروشگاهی قروه تخم‌مرغ به صورت فله‌ای در نور آفتاب و بدون یخچال در محیط باز نگهداری می‌شود.

انتظار می‌رود مسئولان دامپزشکی و شبکه بهداشت نظارت بیشتری داشته باشند و به فکر سلامت جامعه نیز باشند.چرا که تخم‌مرغ مانند نان مصرف روزانه دارد و در سفره غذایی مردم جایی دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طرح برخورد با مراکز پروتئینی عرضه تخم‌مرغ فاسد در قروه از ۲ ماه پیش آغاز شده است و ۱۶۰ پرونده برای متخلفان عرضه تخم‌مرغ فاسد تشکیل شده و از آنها تعهد کتبی دریافت شده که از عرضه تخم‌مرغ خارج از یخچال و بدون تاریخ پرهیز کنند.

کامبیز نجفی در ادامه افزود: در هفته اخیر حدود ۹ هزار عدد تخم‌مرغ فاسد از مراکز فروشگاهی قروه کشف و ضبط شد و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو مرکز خرید و توزیع تخم‌مرغ تاریخ‌دار معتبر در قروه وجود دارد که با دارابودن سردخانه ۵ تنی مجوز نگهداری تخم‌مرغ و عرضه آن به بازار سطح شهرستان دارند.

وی با اشاره به ویژگی‌های تخم‌مرغ سالم اظهار کرد: مصرف‌کنندگان هنگام خرید تخم‌مرغ توجه کنند که تخم‌مرغ خریداری شده دارای تاریخ تولید و انقضا باشد و حتما این مهم را در نظر داشته باشند تخم‌مرغ در مدت زمان یک ماه آن هم در شرایط نگهداری در یخچال قابل استفاده است.

نجفی تاکید کرد: تمام فروشگاه‌های سطح شهر قروه تخم‌مرغ مصرفی بازار را در یخچال نگهداری کنند و مصرف کنندگان هم توجه کنند از خرید تخم‌مرغ محلی، بدون تاریخ و خارج از یخچال پرهیز کنند چرا که این ماده غذایی قدرت فسادپذیری بالایی دارد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول