اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حوزه علمیه ابهر به مرکز رسیدگی به بیماران کرونایی تبدیل شد

امام جمعه ابهر از قرار دادن مدرسه علمیه این شهر به عنوان مرکز درمان و رسیدگی به بیماران کرونایی به ظرفیت یک هزار نفر خبر داد و گفت: همه امکانات مورد نیاز کادر درمانی تامین شده و جای نگرانی وجود ندارد.

حوزه علمیه ابهر به مرکز رسیدگی به بیماران کرونایی تبدیل شد

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، از اجرای طرح مواسات مؤمنانه در این شهرستان خبر داد واظهار کرد: اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه، رزمایش مقدس ملت ایران در برابر هجمه سنگین ویروس کرونا و درگیری آحاد مردم با این بیماری مهلک است.

امام جمعه شهرستان ابهر با بیان اینکه طرح مواسات، وسیله‌ای برای ابراز همدردی و بخشش مال و منال دنیوی افراد خیر با تمکن مالی نسبت به افراد نیازمند است، تصریح کرد: افزون بر فعالیت‌هایی که سپاه و مراکز مختلف در این زمینه داشتند، دفتر نماز جمعه به تنهایی ۷۰۰ میلیون تومان امکانات جذب کرد و تحویل مردم داد.

رحیمی، درباره قرار دادن مصلی شهر ابهر به منظور انجام واکسیناسیون مردم گفت: از روز‌های ابتدای شیوع بیماری کرونا، این اقدام را آغاز کردیم و وقتی مشاهده کردیم مردم در این زمینه در رنج هستند با فرمانداری، دانشگاه و جهاد امکانات لازم را تدارک دیدیم تا کمکی به مردم انجام شود.

وی با اشاره به انجام خدمات درمانی در حوزه علمیه امیرالمؤمنین شهرستان ابهر که به متراژ ۹ هزار و ۳۰۰ متر مربع است، اظهار کرد: این مدرسه علمیه پنجاه اتاق و ساختمان دارد که همه این ساختمان را به صورت کامل در اختیار ستاد مبارزه با کرونای شهرستان قرار دادیم.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه حدود ۴۵۰ بیمار در ساختمان مذکور بستری و پس از آن ترخیص شدند، ادامه داد: تهیه وعده‌های غذایی این بیماران با شهرداری هماهنگ شد و آن مقداری هم که می‌توانستیم از مردم کمک گرفتیم بنابراین با انجام این کار اجازه بروز هیچ مشکلی را ندادیم و برای بعضی شهر‌های همجوار خود الگو شدیم.

وی از تجهیزات بیشتر و انتقال مدرسه امیرالمؤمنین برای کمک به کادر درمان خبر داد و عنوان کرد: ۴۰ دستگاه یخچال خریداری شد و برای هر اتاق دو تخت دو طبقه تهیه شد و در اختیار کادر درمان گذاشته شد.

رحیمی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران و برادران که در اختیار کادر درمان قرار گرفته، دارای ظرفیت بیش از هزار نفر است، گفت: الحمدلله هنوز به این مقدار فضا نیاز نیست؛ دو دستگاه سی تی اسکن خریداری شده است که یکی به ابهر و یکی هم در زنجان تحویل داده شد و در خصوص این امکانات هم کمبودی وجود ندارد و تلاش خواهیم کرد تا همه نیاز‌ها را در همین شهرستان برای بیماران فراهم کنیم.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول