اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مراکز واکسیناسیون در رشت ساماندهی شوند

نماینده عالی دولت در گیلان با گله‌مندی از مشکلات ایجادشده در مرکز واکسیناسیون در برخی از مناطق تزریق واکسن رشت، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی به جدّ انتظار دارم تا با توزیع صحیح واکسن در مراکز پیش‌بینی‌شده در تسریع تزریق دُز دوم طی هفته جاری و ازسرگیری تزریق دُز اول گروه‌ها طبق سند ملی واکسیناسیون اقدام کند.

مراکز واکسیناسیون در رشت ساماندهی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه  ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان  در سالن اجتماعات الغدیر استانداری با گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: از اولین روزهای کرونا در کشور و گیلان پزشکان و کادر درمان با تمام قوا و توان پای‌کار بوده و حتی از جان خود برای حفظ سلامت مردم گذشتند.

وی با اشاره به اجرای ۸۰ درصدی طرح ممنوعیت تردد در استان گیلان به‌ویژه محور رشت-قزوین گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده در ستاد ملی مبنی طرح ممنوعیت تردد  در جلوگیری از ورود خودرو به گیلان بسیار مؤثر بوده است که جای بسیار قدردانی دارد.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با تأکید بر لزوم منع فعالیت برخی از گروه‌های شغلی بیان کرد: حفظ سلامت شهروندان در کنار به وجود نیامدن هرگونه مشکل در کسب‌وکارها و سایر شئون اجتماعی مردم را رویکرد موردتوجه رئیس‌جمهوری، دولت و ستاد ملی در سیاست‌گذاری فرآیند مقابله با بیماری کرونا است.

به گفته زارع محدودیت‌ها در حوزه تردد و ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل همچون تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و باغ‌وحش‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و بیرون بر بودن فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها ادامه‌دار بوده و این اصناف ملزم به اجرای این قانون هستند.

وی با گله‌مندی از مشکلات ایجادشده در مرکز واکسیناسیون در برخی از مناطق تزریق واکسن رشت، تصریح کرد:  از دانشگاه علوم پزشکی به جدّ انتظار دارم تا با توزیع صحیح واکسن در مراکز پیش‌بینی‌شده در تسریع تزریق دُز دوم طی هفته جاری و ازسرگیری تزریق دُز اول گروه‌ها طبق سند ملی واکسیناسیون طی هفته آتی، نهایت خدمات‌رسانی مطلوب به مشمولان را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز امیدواری از ارسال محموله‌های جدید واکسن به استان گیلان بیان کرد: فراهم‌سازی تسهیل واکسیناسیون برای مردم به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مؤثر در کنترل بیماری و کاهش مبتلایان به کرونا بوده و بسیار امیدوارم  با ارسال محموله‌های جدید واکسن به استان، در این خصوص همچون گذشته جزو استان‌های پیشرو باشیم.

زارع به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بررسی مشترک کارشناسان وزارت بهداشت و آموزش‌وپرورش در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس با استفاده حداکثری از بستر نرم‌افزار شاد و فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان، معلمان و والدین را از اولویت‌ها دانستند و برگزاری حضوری برخی از دروس را منوط به بررسی دقیق و تقویت زیرساخت‌ها با تصمیم ستاد ملی کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول