اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

حل مشکل آب روستاهای سیستان در دستور کار سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: تامین آب مصرفی یکی از مشکلات مردم در منطقه قرقری سیستان بود که برای کاهش آلام مردم این منطقه، اقدام به راه اندازی مخازن مناسب و آبرسانی با تانکرهای آب سیار با ظرفیت ۱۸ تا ۳۰ هزار لیتر در منطقه کردیم.

حل مشکل آب روستاهای سیستان در دستور کار سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار محمد پاکپور در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: طی ۲۰ روز گذشته سفری به منطقه سیستان داشتیم که در آنجا با برخی از مشکلات مواجه و دستور رسیدگی فوری به آن را صادر کردیم.

وی تصریح کرد: طبق گزارشات دریافتی از قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان امروز اغلب اقدامات برنامه ریزی شده انجام شده و برخی نیز در دست اجرا است.

این مقام مسئول افزود: بعضی از روستاهای حوزه شهرستان هیرمند و بخش قرقری با مشکل مواد اولیه غذایی مواجه بودند که در این زمینه قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بسته های معیشتی تهیه و در بین مردم منطقه توزیع کردند که این اقدام همچنان تداوم دارد.

وی ادامه داد: تامین آب مورد نیاز مصرفی مشکل دیگر مردم در منطقه قرقری بود که برای کاهش آلام آنان، اقدام به راه اندازی مخازن مناسب و آبرسانی با تانکرهای آب سیار با ظرفیت ۱۸ تا ۳۰ هزار لیتر در منطقه کردیم تا از سایر مناطقی که دارای آب شرب بهداشتی هستند به روستاهای مد نظر انتقال دهیم، در همین زمینه برخی از خانه های موجود روستاها با مشکل ذخیره‌سازی تانکر مواجه بودند که به آنها تانکر اهدا و در خانه‌هایشان نصب شد و اکنون نیز آبرسانی به آنها توسط تانکرهای آبرسان، ادامه داشته و وضعیت مطلوب شده است.

پاکپور گفت: مشکلات بهداشتی-درمانی معضل دیگر مردم در این منطقه بود که به آنها قول استقرار یک بیمارستان سیار تخصصی دادیم تا اقدامات درمانی شروع شود و با توجه به پراکندگی روستاها در منطقه هیرمند تیم‌های پزشکی متخصص نیز تشکیل و به روستاها مراجعه و خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز را به افراد مورد نظر ارائه کردند.

وی اظهار کرد: این بیمارستان شامل تمامی تخصص های مورد نظر بود و تیم‌های اعزامی در روستاها نیز با تجهیزات بودند و اگر بیماری در این بین نیاز به رسیدگی بیشتر داشت به بیمارستان‌های سطح استان و بیمارستان حضرت نبی اکرم(س) زاهدان منتقل شدند تا با هزینه های سپاه تحت مداوا قرار گیرند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: قول هایی که داده ایم را عملی کرده و بیمارستان تخصصی برپا و خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به مردم منطقه ارائه شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که در این منطقه وجود داشت خانه هایی بودند که نیاز به بازسازی و بهسازی داشته و یا باید از ابتدا ساخته می‌شدند، این اقدام نیز در دستور کار سپاه پاسداران قرار گرفت و خانه‌ها، مساجد و مدارسی که نیاز به تعمیر دارند مرمت شده و یا مجدد ساخته شوند.

به گفته این مقام مسئول، پایان این اقدام زمانی است که روستا به روستا این اقدامات انجام و کار اساسی به مردم ارائه دهیم.

پاکپور گفت: یک بیمارستان سیار تخصصی نیز طی این‌ مدت در منطقه صفر مرزی کشتگان شهرستان سراوان برپا کردیم که ۱۰ روز در منطقه مستقر و در این مدت قریب به ۱۴ هزار نفر از خدمات درمانی آن بهره مند شدند.

این مقام مسئول افزود: در این بین تعدادی از بیماران که نیاز به انجام عمل جراحی داشتند هم در همان منطقه درمان شده و آن دسته از بیماران که نیاز به رسیدگی بیشتر داشتند با هزینه‌های نیروی زمینی سپاه به سایر بیمارستان ها اعزام شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد موازی کارها در توزیع اقلام معیشتی و کمک‌های مومنانه اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در سیستان و بلوچستان "موازی کاری‌" موجود بین دستگاه ها است، درحال حاضر انجام برخی اقدامات مانند طبخ و توزیع غذا ضرورتی ندارد و به جای آن می‌توان مواد اولیه آن را در قالب بسته های معیشتی به دست مردم رساند تا هم با سلیقه بومی درست و هم به تعداد بیشتری در خانه استفاده شود.

پاکپور ادامه داد: در این زمینه اقدام به راه اندازی قرارگاه امام حسن(ع) در سپاه کرده ایم که در آن سایر نهادهای دولتی و ارگان‌ها عضویت دارند تا با برنامه ریزی قبلی بتوان از موازی کاری‌ها کاست.

انتهای پیام/خ/3139/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول