اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مدیرکل انتقال خون یزد: در دهه اول محرم 1205 نفر خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان این‌که چهار درصد اهدا کنندگان خون در دهه اول محرم امسال زنان و ۹۶ درصد آقایان بودند، گفت: ارسال فرآورده و واحدهای خونی به مراکز درمانی یزد 28 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون یزد: در دهه اول محرم 1205 نفر خون اهدا کردند

دکتر نقی تقوایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در بحث اهدا خون به ویژه در دهه اول محرم، اظهار کرد: خوشبختانه مشارکت اقشار مختلف جامعه در قالب نذرخون نیاز بانک خونی استان یزد را برطرف کرده و در حال حاضر وضعیت مناسبی داریم.

وی افزود: از ابتدای محرم امسال تاکنون ۱۴۰۶ نفر برای اهدا خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲۰۵ نفر موفق به اهدا شدند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان این‌که چهار درصد اهدا کنندگان خون در دهه اول محرم امسال زنان و ۹۶ درصد آقایان بودند، گفت: از کل این تعداد ۶۲ و چهار دهم درصد اهدا کننده مستمر و ۲۶.۹ دهم درصد باسابقه و ۱۰.۷ درصد باراولی بودند.

تقوایی در ادامه ارسال ۲۵۰۰ فرآورده و واحد خونی به مراکز درمانی استان را از جمله اقدامات انجام شده در دهه اول محرم استان یزد دانست و بیان کرد: این مهم نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که مراکز انتقال خون از حیث شیوع ویروس کرونا یکی از سالم ترین محل‌های بهداشتی هستند، تأکید کرد: شهروندان هیچ گونه نگرانی در این مورد نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد ترویج فرهنگ اهدا خون را یکی از نمادهای احساس مسئولیت در قابل یکدیگر دانست و بیان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای قطع کامل چرخه شیوع کرونا ضروری است.

انتهای پیام/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول