اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیام تسلیت ارتحال آیت‌الله فقیه‌ایمانی/ آیت‌الله فقیه‌ایمانی تا آخرین لحظه یار و مددکار مردم بود

رئیس جمهور، امام جمعه اصفهان، مجمع نمایندگان استان اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان در پیام‌هایی جداگانه ارتحال مجاهد نستوه و فقیه والامقام، آیت‌الله سید کمال فقیه‌ایمانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت ارتحال آیت‌الله فقیه‌ایمانی/ آیت‌الله فقیه‌ایمانی تا آخرین لحظه یار و مددکار مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدکمال فقیه‌ایمانی از علمای مجاهد و خیّر اصفهان و از شاگردان حضرت امام خمینی، عصر امروز جمعه بر اثر بیماری، در ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله فقیه‌ایمانی تا آخرین لحظه یار و مددکار مردم بود

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در پیامی عروج این عالم مجاهد را تسلیت گفته که در ابتدای آن آمده است: عمر با برکت این عالم بزرگوار و استاد اخلاق صرف فعالیت‌های متعدد و ماندگار انقلابی، تبلیغی، عمرانی و خدماتی شد و تا آخرین لحظه یار و مددکار مردم، مستضعفین و طلاب و محققان علوم دینی بود.

در ادامه این پیام مطرح شده است: فعالیت‌های انقلابی علیه رژیم طاغوت در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس چندین مرکز درمانی و بیمارستان، حوزه علمیه، مرکز تحقیقات و کتابخانه، تألیف و چاپ تفسیر قرآن کریم به زبان‌های خارجی و ارسال به تشنگان معارف اسلامی در سراسر دنیا از جمله فعالیت‌های این استاد اخلاق و ولایتمدار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه اصفهان در این پیام این مصیبت و ثلمه بزرگ به اسلام همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه و مردم شریف و عالم‌پرور اصفهان و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان رحمت و رضوان الهی و علو درجات و حشر با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را برای آن عالم عامل و صبر و اجر را برای بازماندگان خواستار شده است.

تأثیر شگرف آیت‌الله فقیه‌ایمانی در توسعه فرهنگ‌ دینی در جامعه

مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز با صدور پیامی ارتحال این فقیه مجاهد را تسلیت گفتند که در ابتدای این پیام آمده است: ارتحال عالم عامل، پارسای متقی، مجاهد نستوه، انقلابی واقعی، یار حضرت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب مرحوم مغفور آیت‌الله سید کمال فقیه‌ایمانی موجب تأثر و تأسف فراوان شده است.

در ادامه این پیام مطرح شده است: این روحانی کم‌نظیر عمر بابرکت خود را در راه نشر و ترویج واقعی احکام دین مبین اسلام و روشنگری دینی و ارتباط صحیح و دقیق با اقشار مختلف مردم قرار داده و تأثیر شگرفی در توسعه فرهنگ‌های دینی در جامعه داشتند، محبوبیت و نفوذ بی‌بدیل این اسوه تقوا در بین مردم اصفهان راهنمای مردم در دوره‌های مختلف بوده و چه سعادتی والاتر از اینکه روح پاک این انقلابی نمونه در روز جمعه از این دنیای فانی به سوی جنان پرواز کرد؛ امید داریم خداوند روح پرفتوح ایشان را با اصحاب امام حسین(ع) در روز عاشورا محشور کند.

مجمع نمایندگان استان اصفهان در پایان این ضایعه تلخ را به محضر امام زمان (عج) و رهبرمعظم انقلاب، مراجع تقلید، حوزه علمیه و مردم استان و بیوت داغدار به ویژه محضر فرزندان مکرم و سایر بستگان تسلیت گفته و از درگاه حق برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت کرده است.

آیت‌الله فقیه‌ایمانی همراه همیشگی نهضت امام و انقلاب بود

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز با صدور پیامی ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفت که در ابتدای پیام وی آمده است: خبر درگذشت عالم فاضل و فقیه پارسا آیت‌الله سیدکمال فقیه‌ایمانی موجب تأثر اینجانب شد.

در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: آن مرحوم که پرورش‌یافته خاندان علم و اجتهاد بود، عمر با برکت خویش را در مسیر نشر معارف مکتب امام صادق(ع) در حوزه‌های علمیه به ویژه در استان اصفهان و امور خیریه و عام‌المنفعه مصروف داشته و باقیات صالحات ارزشمندی را از خویش به یادگار گذاشته است و در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی نیز همواره با نهضت حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه انقلاب همراه بودند.

در پایان این پیام عنوان شده است: اینجانب این مصیبت را به حوزه علمیه اصفهان و شاگردان و فرزندان آن مرحوم و خاندان فقیه‌ایمانی تسلیت عرض کرده، حشر و نشر آن مرحوم با سید و سالار شهیدان علیه السلام را از خداوند متعال خواستارم.

فقدان این عالم فرزانه خسارتی جبران‌ناپذیر است

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان نیز با صدور پیامی ارتحال این عالم برجسته را تسلیت گفته که در ابتدای این پیام آمده است: فقدان عالم فرزانه حضرت آیت‌الله حاج‌آقا کمال فقیه‌ایمانی، از علمای برجسته حوزه علمیه اصفهان، برای عموم مردم اصفهان و به‌ویژه حوزه علمیه این استان خسارتی جبران‌ناپذیر است.

در ادامه این پیام مطرح شده است: آن فقیه مجاهد در زمره پیش‌قراولان انقلاب اسلامی و نخستین یاران حضرت امام خمینی(ره) در دوران مبارزه و همراه و حامی همیشگی بنیانگذار جمهوری اسلامی و سپس رهبر معظم انقلاب در مقاطع گوناگون پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند، راهنما و راهبری مؤثر بود که با رهنمودهای داهیانه و حمایت‌های لازم به پیشبرد اهداف انقلاب کمک می‌کرد و پشتوانه‌ای مؤثر برای جبهه انقلاب به شمار می‌آمد.

در گوشه‌ای از این پیام تأکید شده است: افزون بر آن، با پایگاه مردمی و اجتماعی گسترده خویش در استان اصفهان، منشأ خدمات پرشماری در فعالیت‌های عام‌المنفعه در این استان شد که آثار و برکات آن همچنان ساری و جاری است.

در قسمت دیگری از این پیام با تأکید بر اینکه کوشش‌های ایشان در تأسیس مراکز علمی و حوزوی نیز وجه دیگری از شخصیت آن عالم حوزوی است که در تجدید حیات حوزه علمیه اصفهان و رونق‌بخشی به آن تأثیری فراوان داشت، عنوان شده است: نشر آثار علمی متناسب با نیازهای روز و به‌ویژه به زبان‌های خارجی نیز خدمتی ماندگار در گستره بین‌المللی بود که در ترویج معارف اسلامی نقشی مؤثر ایفا کرد.

در این پیام دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان شده است: گوناگونی حوزه فعالیت و توجه به نیازهای زمانه از جمله ویژگی‌های آن عالم فرزانه بود که لازم است ابعاد آن روشن شود و همچون الگویی برجسته در معرض نگاه طلاب و فضلای حوزوی قرار گیرد تا بدان تأسی جویند و از آن بهره گیرند.

در پایان این پیام عنوان شده است: دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ارتحال این فقیه و روحانی انقلابی را به ساحت مقدس امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و عموم حوزویان، به‌ویژه مردم عالم‌پرور و دانش‌دوست اصفهان تسلیت و تعزیت می‌گوید و از خداوند رحمان برای روح پرفتوح ایشان علو درجات را مسئلت می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول