اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سولفاته شدن باتری ماشین چه می‌دانیم؟

تجمع سولفات سرب کریستال بر روی باتری ماشین را به اصطلاح سولفاته زدن باتری می گویند.

سولفاته شدن باتری ماشین چه می‌دانیم؟

به گزارش گروه آگهی و تبلیغات خبرگزاری فارس از قزوین، آسیب‌های ناشی از سولفاته زدن باتری ماشین به راحتی قابل پیشگیری است و در برخی موارد، قابل برگشت است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سولفاته شدن باتری و نحوه جلوگیری از آن، به ادامه این مطلب توجه نمایید.

سولفاته باتری ماشین زمانی رخ می‌دهد که یک باتری از شارژ کامل محروم شود و یا در یک جا در طولانی مدت ساکن بماند و یا صفحات باتری فرسوده شود.

به این شکل که غلظت اسید سولفوریک محلول الکترولیت باتری بیشتر از آب محلول می شود و حجم زیادی اسید در کف باتری ته نشین می شود و در کف باتری مقدار اسید افزایش یافته و باعث خورندگی صفحات باتری می شود و باعث ایجاد سولفاته بر روی سطح باتری می‌شود.

این اتفاق برای باتری پراید و یا همچنین برای باتری سمند نیز ممکن است رخ بدهد.

هنگامی که بر روی باتری ماشین سولفاته ایجاد می شود ممکن است پیامد های منفی ای داشته باشد مانند: زمان شارژ باتری طولانی تر می‌شود، فاصله بین شارژ و د شارژ باتری کوتاه می شود و باعث کاهش طول عمر باتری می شود، میزان گرما در باتری افزایش می یابد و ممکن است منجر به انفجار باتری شود و در آخر باعث خرابی کامل باتری می شود که قابل تعمیر نیست.

باتری‌های باکیفیت معمولا کمتر دچار ایجاد سولفاته می شوند مانند باتری اوربیتال پریمیوم که دارای بهترین کیفیت باتری خودرویی است.

یکی از راه های جلوگیری از سولفاته زدن باتری ماشین ، پایین اوردن دفعات شارز و د شارژ باتری است.

باتری اوربیتال  EFB به دلیل تکنولوژی تولید سیلد اتمی ای که دارد کمتر دچار شارژ و دشارژ می شود و بنابراین دارای طول عمر مفید بیشتری خواهد بود.

شما می توانید در صورت مشاهده سولفاته در سطح باتری خودرو خود با استفاده از آب جوش ، آرام سولفاته ها را پاک نمایید. توجه داشته باشید که به هنگام پاکسازی سولفاته باتری خودرو هرگز از فرچه استفاده نکید زیرا زبری فرچه ممکن است به باتری خودرو آسیب برساند و عملکر آن را مختل کند.

جلوگیری از سولفاته شدن باتری لزوماً یک فرآیند پیچیده نیست . آماده سازی منظم تعمیر و نگهداری باتری و پیروی از بهترین شیوه های شارژو نگهداری باتری ماشین تنها چیزی است که لازم است.

در صورت مواجه شدن با مشکلات باتری می توانید با تماس با کارشناسان نمایندگی باتری اوربیتال راه حل های مناسب را دریافت کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول