اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ارتباط باتری ماشین با دینام ماشین

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ارتباط باتری ماشین با دینام ماشین به چه شکل است ؟

ارتباط باتری ماشین با دینام ماشین

به گزارش گروه تبلیغات و آگهی خبرگزاری فارس در قزوین، وظیفه اصلی باتری ماشین تامین انرژی برقی لازم برای استارت زدن ماشین است، علاوه بر این برق مورد نیاز لوازم برقی ماشین مانند سیستم صوتی و چراغ های ماشین را به هنگام خاموش بودن ماشین و فعال نبودن دینام ، در یک بازه زمانی مشخص تامین می کند .

هنگامی که ماشین روشن است، دینام شارژ مصرف شده باتری سمند را جایگزین می کند و یا به اصطلاح باتری ماشین را شارژ مجدد می کند.

در واقع دینام ماشین برای تولید برق برای تمام قطعات الکتریکی خودرو و شارژ باطری خودرو طراحی شده است ، که این انرژی الکتریکی معمولا با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی تولید می شود.

گاهی وقت ها ممکن است اختلال هایی در شارژ باتری خودرو مانند باتری ال 90 توسط دینام رخ دهد.

ما در اینجا به چند مورد از این اختلالات می پردازیم.

در مورد اول می توان گفت که این اختلال ممکن است بدلیل مسائل مربوط به سیم کشی خودرو باشد.

به این شکل که حتی فقط با قطع یا آسیب یک سیم ، اتصال برق قطع شده و یا دینام در تولید برق ، ناقص عمل می کند.

یکی دیگر از دلایل اختلال در شارژ باتری ماشین به طور مثال باتری پراید، توسط دینام ماشین می تواند این باشد که با خراب شدن و پایان عمر مفید دینام نیز ف باتری به درستی شارژ نمی شود.

یکی دیگر از عوامل می تواند خرابی خود باتری ماشین یا تمام شدن عمر مفید باتری ماشین باشد ، که جریان الکتریکی را از دینام به درستی دریافت نمی کند بنا بر این به درستی شارژ نمی گیرد و کامل شارژ نمی شود.

به عنوان مثال طول عمر مفید باتری کیا سراتو دو و نیم الی سه سال است و شما باید در مجموع برای جلوگیری از خرابی و آسیب این دو قطعه در ماشین ، در بازه های زمانی مشخص هردو قطعه را چک نمایید و سالم بودن آنها اطمینان حاصل فرمایید.

به هنگام وقوع مشکلات مربوط به دینام یا باتری ماشین قبل از اینکه ماشین را به مکانیکی ببرید ، خودتان چند مورد را در ماشین چک نمایید : 1- ماشین را به طور کامل خاموش کنید و اتصالات باتری ماشین را چک کنید . گاهی اوقات مشکل به سادگی متصل کردن یک قطعه یا سیم که جدا شده است ممکن است حل بشود.

2- یکی از راه های تشخیص داشتن یا ناشتن شارژ باتری ماشین نیز چک کردن چشمی اندیکیتور باتری است که رنگ سبز بیان می کند که باتری دارای شارژ کافی است . این ویژگی در برند باتری سوزوکی وجود دارد و شما می توانید از آن استفاده کنید.

3- ممکن است در اتصالات ، سولفاته ایجاد شده باشد که می توان با جدا کردن آنها و تمیز کردن سولفاته ها با آب جوش این مشکل را حل کرد.

4- دینام ماشین را روشن کرده و سپس کابل منفی را جدا کنید، در انجام این کار بسیار دقت کنید، زیرا قسمت های متحرک زیادی در محفظه موتور ماشین وجود دارد که می تواند باعث آسیب شود. اگر هنگام قطع کابل باطری ، خودرو خاموش شود و قطع به یقین ایراد از دینام است و به احتمال زیاد باتری ماشین سالم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول