اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مردم به تغییر وضع موجود چشم امید دارند

خطیب جمعه رشتبا تاکید بر اینکه وزرای کابینه، استانداران بخشداران، مدیران خرد و کلان در نظام باید ولایی باشند، گفت: مردم عزیز ایران اسلامی از چنین شرایط سختی گله‌مندند و خسته شده‌اند و با امید به تغییر وضع موجود، با حضور خود در انتخابات پیام مهمی که همان تغییر وضع موجود است را در ۲۸ خرداد اعلام کردند.

مردم به تغییر وضع موجود چشم امید دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به عزاداری سید و سالار شهیدان که به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد، اظهار کرد: به صورت شبانه به هیئت‌های زیادی سر زدم تا از نزدیک شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌ها باشم که بحمدالله رعایت مردم و هیئات قابل تحسین بوده است. 

وی با اشاره به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها در چندین سال گذشته که به روز مسجد معروف شد، گفت: چندین سال است که مساجد مورد بی‌مهری مسؤولان قرار گرفته و کم‌لطفی‌های زیادی انجام دادند، امیدواریم در دولت جدید شاهد چنین بی‌مهری‌هایی نباشیم. 

امام جمعه رشت با اشاره به روز پزشک در روز یکم شهریور، از کادر درمان به ویژه پزشکان و پرستاران تقدیر و تشکر کرد و افزود: دوم شهریور آغاز هفته دولت نام‌گذاری شده، دولت سیزدهم وارث یک دولت فرسوده و کم‌کار است لذا عمق و درد در دولت جدید زیاد است اما دولت با پشتکار و قدرت پیش می‌رود. 

فلاحتی با بیان اینکه دولت فرسوده قبلی، نه کادرسازی کرد نه نوسازی گفت: حرکت دولت باید بر مبنای گام دوم انقلاب باشد که متاسفانه در دولت فرسوده و ناکارآمد قبلی اصلا توجه نشد چرا که رهبری وضعیت مطلوب آینده را ترسیم کردند اما دولت قبلی به آن توجه نکرد. 

وی با تاکید بر اینکه مردم از دولت، تحول خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و تبعیض و مبارزه با فقر و روابط ناسالم اداری می‌خواهند، بیان کرد: مردم دگرگون کردن و تغییر وضعیت موجود را می‌خواهند، و خواستار مبارزه با رانت خواری و فساد فرهنگی هستند. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به اهمیت ویژگی‌هایی برای انتخاب وزرا و مدیران خرد و کلان تصریح کرد: وزیران و مدیران باید روحیه جهادی و خستگی ناپذیر داشته و معتقد به اصول انقلاب و ولایت مدار باشند و دارای سوابق شفاف بوده و دست پاکی داشته باشند. 

وی با بیان اینکه مدیر در نظام اسلامی نباید فاسد باشد و از مردم می‌خواهم اگر مدیری را در مسیر فساد دیدند حتما به مسؤولین مربوطه اطلاع دهند، گفت: نمایندگان توجه داشته باشند که اگر مردم از فساد مدیری به آن‌ها خبری دادند بی‌تفاوت گذر نکنند و با دقت مورد بررسی قرار دهند. 

خطیب جمعه رشت در ادامه ویژگی‌هایی که وزرا و مدیران کلان دولت سیزدهم باید داشته باشند به‌عدم گرایش فتنه‌گری آن‌ها اشاره کرد و افزود: وزرا و مدیران نسبت به فتنه گرایش نداشته باشند، عده‌ای هنوز فتنه‌گر هستند، باید توجه کنند که وزرا و مدیران اشرافی، قدرت طلب نباشند. 

فلاحتی با تاکید بر اینکه وزرای کابینه، استانداران بخشداران، مدیران خرد و کلان در نظام باید ولایی باشند، تصریح کرد: مردم عزیز ایران اسلامی از چنین شرایط سختی گله‌مندند و خسته شده‌اند و با امید به تغییر وضع موجود، با حضور خود در انتخابات پیام مهمی که همان تغییر وضع موجود است را در ۲۸ خرداد اعلام کردند. 

وی با اشاره به اظهار نظرات برخی افراد که همواره میخواهند ایران دست خود را جلوی کشورهای غربی دراز کند، بیان‌ کرد: عده‌ای می‌گویند چرا ایران واکسن تولید می‌کنند و به جای تولید فقط نمی‌خرد، به نظر می‌رسد آن‌ها از خرد جمعی فاصله گرفتند و می‌خواهند همیشه دست ایران جلوی بیگانگان دراز باشد. 

فلاحتی با بیان اینکه بلایی آمده و همه دنیا تلاش می‌کنند دارو بسازند و تولید کنند، اما عده‌ای در کشور ما به دنبال خرید واکسن بی‌توجه به بدعهدی غربی‌ها همواره دنبال وابسته بودن ما هستند، تصریح کرد: بسیاری از نظر‌های علمی معتقد است که این ویروس مدت‌های زیادی با ما همراه خواهد بود و اگر ایران نتواند واکسن تولید کند و صرفاً خریدار واکسن باشد در درازمدت آن‌ها ایران را تحریم خواهند کرد با این وجود برخی کوته فکر اصلا فکر نمی‌کنند که اگر دستمان جلوی آن‌ها‌ها باشد آن‌ها تحریم می‌کنند. 

وی با اشاره به درخواست برخی از کشورها برای خریداری از واکسن برکت ایران گفت: هنوز اثرات علمی آن اعلام نشده متقاضی خرید دارد اگر این اثرات مشخص شود بسیاری از کشورهای دنیا خواهان واکسن ایرانی خواهند بود، با این وجود عده‌ای تنها می‌خواهند همچون مگس بر روی زخم نقش ایفا کنند، هرچند مردم فرق دوست و دشمن را خوب می‌دانند. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم انقلابی و بصیر مانند مردم زمان پیامبر نیستند و با بصیرت و هوشیاری در مقابله با هجمه‌های جهانی استقامت کرده و نقشه‌های آنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب کردند، افزود: امروز ظلم دامن بشریت را گرفته و گناه عادی شده و دنیایی شده که محرمات را حلال می‌انگارند. 

به گزارش فارس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه یکی از آزادگان گیلانی از خاطرات دوران اسارت سخن گفته و از بصیرت و مقاومت آزادگان دلیر ایرانی نکاتی را بیان کرد بعد از آن نیز به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) مدیحه سرایی و سینه زنی توسط مداح اهل بیت انجام شد و عزاداران حسینی در عزای مولایشان بر سر و سینه کوبیدند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول