اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نتیجه تشکیل دولت مردمی افزایش قدرت نرم نظام است

امام جمعه ابهر گفت: مهم‌ترین نتیجه تشکیل دولت مردمى و تحول‌گرا، دو اثر مبارک تقویت «امیدآفرینى» و «ارتقای اعتمادسازى» است که به‌افزایش سرمایه اجتماعى و قدرت نرم نظام انقلابى خواهد انجامید.

نتیجه تشکیل دولت مردمی افزایش قدرت نرم نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به عزاداری سید سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره و اظهار کرد: محرم و صفر ماه برکات اسلامی و زنده ماندن اسلام است.

امام جمعه ابهر با اشاره به نقل به قولی از حضرت امام (ره) که فرمودند: ما هرچه داریم از این محرم و صفر است، افزود: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با بیان اینکه دشمنان به این حقیقت پی برده‌اند که تشیع را سه عامل تا این زمان در دژ مستحکم خود نگه داشته است و دلارهای آمریکا نتوانسته است بر این دژ اثر بگذارد، تصریح کرد: عاشورای سرخ حسینی، انتظار سبز مهدوی و زره فولادین ولایت و رهبری دینی، سه دژی هستند که دشمن درصدد است تا این سه راه را کمرنگ و گاه کم محتوا و کم اهمیت نشان دهد و عاشورای غیرت ساز را به مکتب خشونت علیه خود و دیگران جلوه دهد.

رحیمی به آغاز هفته دولت و آغازین روزهای دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامى، دولتى با ویژگى «مومن بودن» و «جوان و با نشاط بودن» و «کاربلد بودن»، سه شاخصه اصلى دولت سیزدهم باید باشد تا براى «دردهاى مزمن جامعه» راه علاج بجوید.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: مهم‌ترین نتیجه تشکیل دولت مردمى و تحول‌گرا، دو اثر مبارک تقویت «امیدآفرینى» و «ارتقای اعتمادسازى» است که به‌افزایش سرمایه اجتماعى و قدرت نرم نظام انقلابى خواهد انجامید.

وی ادامه داد: آحاد اعضاى کابینه اعم از وزرا و معاونان و مشاوران باید متناسب با شاخص‌ها، معیارها و ویژگى‌ها، در تراز انقلابى اسلامى با شرایط گام دوم باشند.

رحیمی با بیان اینکه همه ما معذورات و مشکلات رئیس جمهور را در این انتخاب سخت می‌دانیم و به‌خوبى واقفیم که وى میراث‌دار دولتى کم‌کار بوده است که یک فرصت هشت ساله در کادرسازى و نیروسازى را سوزانده است، تصریح کرد:  لکن انتظارمان این است که شاخص‌هاى مورد نظر رهبرى را در انتخاب‌های وی ببینیم که خوشبختانه در فهرست اعلامى از سوى رئیس جمهور دو ویژگى بشارت‌آفرین به‌چشم مى‌خورد؛ یکى جوان‌تر شدن سنّ اعضاى کابینه است که حدود 10 سال جوان‌تر شده است و دیگرى سابقه انقلابى و جهادى و روحیه‌ى مردمى اکثر قریب به‌تمام آنان است.

امام جمعه ابهر افزود: البته درباره کارآمدى اعضای کابینه باید منتظر نظر مجلس و راى قوه مقننه و سپس رویکردها و عملکردهاى آنان باشیم و آینده در مورد کارآمدی و جهادی بودن آنان قضاوت خواهد کرد و قضاوت کردن امروز در مورد کیفیت آنها کاریست عجولانه و ناعادلانه‌ای است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول