اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عزاداری میلیونی مردم عراق در ظهر عاشورا+عکس و فیلم

ظهر امروز همزمان با روز عاشورا میلیون‌ها عاشق حسینی با حضور در کربلا به عزاداری پرداخته و دسته عزاداری طویریج نیز که بزرگترین دسته عزاداری عاشورا است، بعد از نماز ظهر و عصر هروله‌کنان به حرم امام حسین (ع) رسید.

عزاداری میلیونی مردم عراق در ظهر عاشورا+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز همزمان با عاشورا مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در کربلا برگزار شد و دسته‌های عزاداری گروه به گروه به سوی حرم‌های مطهر مشرف شده و به عزاداری می‌پرداختند.

دسته عزاداری ظهر عاشورا در کربلا

ظهر امروز نیز پس از اذان ظهر، بزرگترین دسته عزاداری که به دسته عزاداری طویریج معروف است، هروله کنان و پریشان با نوای حسین حسین به حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) رسیدند.

 

دسته عزاداری طویرج و نظم در کربلا

دسته طویرج به عنوان قدیمی‌ترین دسته عزاداری روز عاشورا است که از روستای طویریج اطراف کربلا از صبح عاشورا حرکت کرده و ظهر به خیمه گاه و پس از آن به حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) رسیده و همزمان با ظهر عاشورا در عزای شهدای دشت کربلا بر سر می‌کوبند.

 

دسته طوریج هروله‌کنان به سوی حرم رفتند

امسال متولیان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به منظور ایجاد امنیت زوار و نظم در حرم‌ها، بخش‌هایی را به منظور حرکت زائران به ویژه دسته  عزاداری طویریج آماده کردند تا دسته عزاداری در مسیر منظمی حرکت کند. در ادامه تصاویری از برپایی عزای میلیونی ظهر عاشورا در کربلا را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول