اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عدم شناخت ولی جامعه، انسان را از دین دور می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انفکاک، دوری و ‌نشناختن ولی انسان را از دین دور می‌کند و جدا شدن از دین به انواع گناهان و حتی شهادت امام منجر می‌شود.

عدم شناخت ولی جامعه، انسان را از دین دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در دهمین شب مراسم هیأت رزمندگان اسلام اصفهان اظهار داشت: یکی از درس‌های مهمی که باید از عاشورا بگیریم ارتباط مؤمنین با رهبر جامعه است؛ انفکاک، دوری و ‌نشناختن ولی انسان را از دین دور می‌کند و جدا شدن از دین به انواع گناهان و حتی شهادت امام منجر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروزه نیز باید به این نکته توجه کنیم؛ رهبر معظم انقلاب رسم‌شان نیست که از ولایت فقیه دفاع کنند تا توهم نشود که برای دفاع از خودشان است و حتی در بیانیه گام دوم انقلاب کم‌تر در این باره صحبت شده است در حالی که تمام فرق بین حکومت ما و طاغوت در بحث ولایت فقیه خلاصه می‌شود.

وی در ادامه بیان‌ داشت: افرادی که با ولایت فقیه حرکت می‌کنند توان حفظ دین خود را دارند اما برخی فاصله می‌گیرند و این فاصله غافلانه، جاهلانه و متعصبانه است.

مهدوی خاطرنشان کرد: خداوند به انسان‌ها عقل داده است اما تعقل یعنی اعمال عقل و برخی این استفاده را از عقل نمی‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروزه دشمن که از ولایت فقیه ضربه خورده است به دنبال است به هر روشی ذهن انسان‌ها را از ولی فقیه دور کند.

وی تأکید کرد: نباید جاهلانه یا غافلانه اتفاقی که در روز‌ عاشورا افتاد دوباره بیفتد؛ افرادی که در روز عاشورا مقابل امام ایستادند ایشان را نمی‌شناختند و دور او را خالی کردند و در اثر فاصله گرفتن، ابن‌زیاد جوسازی ایجاد کرد و‌ عده‌ای را با پول و مقام به سمت خود کشاند و امروز شاهدیم همان اتفاقات در حال رخ دادن است.

مهدوی عنوان کرد: در شرایط فعلی نیز وقتی ذهن جوان از بصیرت رهبر خود خالی باشد با جوسازی دشمن یا ساکت می‌شود و یا موضع‌گیری خلاف می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات ۳ سوره مائده و ۸۵ سوره آل عمران یادآور شد: امروزه بیعت با ولایت فقیه بیعت با شخص او نیست بلکه بیعت با خدا و‌ امام عصر(عج) است؛ باید به این نکته توجه کنیم، افرادی که از امام حسین(ع) جدا نشدند پیروز و سعادتمند شدند.

وی اظهار کرد: امروز باید ملاحظه شناخت ولی فقیه و مرجع تقلید را به خوبی داشته باشیم و این درس مهم عاشورا است؛ اگر کسی بصیرت نداشته باشد کم می‌آورد و پیام عاشورا همین مورد بود.

مهدوی در پایان گفت: کار علما در دوران غیبت این است که انسان‌ها را به ساحل مقصود می‌رسانند و در این راستا باید در زمان خودمان ولی‌شناس و دشمن‌شناس باشیم تا از دشمن ضربه نخوریم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول