اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

داوطلبان رشته‌های دانشگاهی جامع علمی کاربردی، ثبت‌نام آغاز شد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه گفت: پذیرش دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی از یکشنبه آغاز شده و تا ۱۳ شهریورماه ادامه دارد.

داوطلبان رشته‌های دانشگاهی جامع علمی کاربردی، ثبت‌نام آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دانشگاه جامع علمی-کاربردی دانشگاهی نیمه دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

تأسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی در مهرماه سال ۱۳۷۰ به تصویب رسیده‌ است و امروزه براساس آمار وب سایت دانشگاه، دارای حدود ۶۰۰ مرکز آموزشی در رشته‌های مختلف مهارتی در سراسر کشور دارد. 

این دانشگاه با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای ایجاد شد و نسبت به برگزاری دوره‌های علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبرگی اقدام می‌کرد اما در حال حاضر بیشتر در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

ثبت‌نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش کشور انجام می‌گیرد، دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی، براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور براساس دو ورودی مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجویان می‌کند.

داوطلبان براساس شرط معدل کتبی دیپلم وارد دانشگاه خواهند شد. دارا بودن مدرک دیپلم در یکی از گروه‌های، علوم تجربی، ریاضی، انسانی، فنی حرفه‌ای و کاردانش الزامی است. عنوان مدرک داوطلب در نظر گرفته نمی‌شود و فقط معدل معیار پذیرش خواهد بود.

زمان ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی در شهریور و دی‌ماه هر سال است. ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی صرفاً از طریق سایت سنجش انجام می‌گیرد و متقاضیان در زمان‌های مذکور می‌توانند در زمان ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی وارد سایت سازمان سنجش شده و از طریق لینک ثبت‌نام مراکز علمی کاربردی ثبت‌نام خود را انجام دهند. همچنین ثبت‌نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی از طریق آزمون سراسری این دانشگاه انجام می‌پذیرد.

حسن شرفی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهمی دانشگاه تعامل با دستگاه‌ها و اصناف برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت است.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی از یکشنبه آغاز شده و تا ۱۳ شهریور ادامه دارد، پذیرش دانشجو در ۷۹ کد رشته-محل خواهد بود و علاقه‌مندان جهت پذیرش در این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش به انتخاب کد رشته محل مورد نظر می‌تواند اقدام کنند.

شرفی ظرفیت پذیرش دانشجویان مهرماه ۱۴۰۰ را در این دانشگاه حدود ۴ هزار و ۶۲۱ نفر اعلام و افزود: ۲ هزار و ۷۱۸ نفر از این تعداد در ۴۹ رشته کاردانی و یک‌هزار و ۹۰۳ نفر در۳۰  رشته کارشناسی برای پذیرش در هفت مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه می‌توانند، ثبت‌نام کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی را کارآفرینی و تولید کسب و کار دانست و افزود: اگرچه قرار بود کلاس‌ها از مهرماه  ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار شود، اما تاکنون الزاماتی برای این مسئله محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در کنار آموزش‌های بلندمدت آموزش‌های کوتاه مدت نیز برای دستگاه‌های اجرایی؛ سازمان‌های خصوصی و اصناف بنا به تقاضای و نیاز آن‌ها برگزار خواهد کرد.

شرفی در خصوص جذب مدرس برای این دانشگاه، گفت: از ابتدای شهریورماه تا ۱۵ این ماه فراخوان جذب مدرس را در ۲۱ گروه درسی و ظرفیت ۵۶ نفر خواهیم داشت و  متقاضیان می‌توانند در سامانه جامع جذب مدرسان به آدرسjam.uast.ac.ir مراجعه و  برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی یکی از مزیت‌های استان کرمانشاه را برای رشته‌های دانشگاهی رشته هنر دانست و گفت: برخی از رشته‌ها در استان به اشباع رسیده و تا یک دهه نیازی به فارغ‌التحصیل در آن رشته نداریم لذا از این پس دانشگاه باید به سمت تخصصی شدن پیش بروند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در پایان، اظهار داشت: طبق آخرین سطح بندی مراکز علمی کاربردی کشور؛ ۵ مرکز علمی کاربردی استان در گروه (ب)قرار گرفتند که سطح کیفی خوبی است و مابقی نیز باید برای ارتقای سطح کیفی خود تلاش کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول