اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یادداشت| «شورای شَر» یا «شورای شَهر»؟

پس از کش و قوس‌های ۲ هفته‌ای، سرانجام مراسم تحلیف تیم ناقص ۹ نفره شورای شهر کرمانشاه برگزار شد و هنوز سوگند اعضای آن تمام نشده، حاشیه شورا دوباره آغاز شد. حال باید دید که آیا این شورا منشا خیر برای مردم است یا عکس آن اتفاق می افتد.

یادداشت| «شورای شَر» یا «شورای شَهر»؟

خبرگزاری فارس-کرمانشاه-رسول مرادی: معمولا شوراهای اسلامی شهر در بیشتر شهرهای کشور از مسیر اصلی و فلسفه ذاتی خود بسیار دور شده و کارنامه و تصویر مناسبی در ذهن مردم ندارند.

دستگیری و بازداشت تعداد قابل توجهی از آنان در دوره‌های مختلف به علت جرائم گوناگون بویژه تخلفات مالی و جار و جنجال و کشمکش های پرزیان بین اعضای آنها بخشی کوچک از علتهای نارضایتی عمومی از آنهاست که هم دودش به چشم مردم رفته و هم داد آنها را درآورده است.

شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز از این قائده ناخوشایند بی نصیب نمانده است و حواشی این شورا در دوره‌های مختلف فعالیت، شهروندان را بدجوری کلافه و متضرر کرده است.

اما شورای ششم اسلامی شهر کرمانشاه از همان ابتدا با حواشی فراوان همراه بود.

تیم ۱۱ نفره این شورا قبل از تحلیف، با کارت قرمز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی ۲ نفر اخراجی داشت. هرچند هنوز ورود یا عدم ورود آنان با کش و قوس همراه است اما نشان از دوره‌ای پر تلاطم دارد.

پس از کش و قوس‌های ۲ هفته‌ای، سرانجام مراسم تحلیف تیم ناقص ۹ نفره شورای شهر کرمانشاه برگزار شد و هنوز سوگند اعضای آن تمام نشده، حاشیه شورا دوباره آغاز شد.

تیم ۹ نفره شورای کرمانشاه خود از همان ابتدا به رسم سنتی نامبارک و پر زیان به ۲ تیم پنج و چهار نفره تقسیم شده و به این ترتیب شاید می‌خواهند بار تراشیدن مشکلات آینده برای مردم را بین خود تقسیم و نتیجه بدست آمده را ضربدر ۱۱ کنند.

به گفته فرماندار کرمانشاه در نشست تعیین هیات رئیسه شورا، به علت حضور نیافتن تیم ۴ نفره با وجود رایزنی و تلاش انجام شده بدون نتیجه ختم شد و صدای اعتراض رنجبر فرماندار و میاندار این نشست، برخاست.

این در حالیست که شهرداری به اصطلاح کلانشهر کرمانشاه بعلت استعفای شهردار  پیشین که اتفاقا در بسیاری از نشست‌های شورای پنجم هم حاضر نمی‌شد بدون شهردار و حتی بی پرست است.

واقعیت این است که مشکلات چشمگیر و دست و پا گیر شورای‌های شهر قدمتی به اندازه عمر کم برکت شوراها دارد به گونه‌ای که حتی بخاطر همین مشکلات شورای شهر سوم کرمانشاه منحل شد.

به اعتقاد کارشناسان حل مشکلات و اصطلاح شوراهای شهر نیاز به اصطلاح قوانین آن دارد و تا آن زمان که این کار انجام نشود این مشکلات همچنان ادامه دارد.

شاید اگر مثلا حق عزل و نصب شهردار را از اعضای شوراها بگیرند بسیاری از مشکلات و معضلات مانند گرو کشی و دخالت در عزل و نصب مدیران مختلف شهرداری رفع شود.

مردم می پرسند چرا شورای شهر تبدیل به شورای شهرداری شده و مگر شورای شهر چقدر می‌تواند برای اعضای آنها درآمد زا باشد که خیلی ها برای ورود به آن سر و دست می شکنند؟

 چرا برخی برای راهیابی به آن میلیاردی هزینه می‌کنند و قوانین انتخاباتی را نیز براحتی زیر پا می گذارند؟

 آیا این هزینه‌ها برای رضای خالق و خدمت به مخلوق است؟

 اگر چنین است چرا نتایج این خدمت‌های با نیت خالصانه یا ملموس نیست یا معکوس است؟

با این حساب یا باید شوراها حذف شوند یا قوانین آن اصلاح شود و حال مردم منتظرند تا ببینند سرانجام مسئولان کی و چگونه در این باره چاره اندیشی می‌کنند؟

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول