اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

همه بچه‌ها به «تکیه آقابزرگ» دعوتند!/ هیأت خانگی در داستان‌بازی

شما هم به «تکیه آقابزرگ» دعوت هستید و می‌توانید با تلفن همراه یا رایانه وارد این بازی معنوی و شیرین شوید و در تکیه آقابزرگ، تأثیرگذار باشید.

همه بچه‌ها به «تکیه آقابزرگ» دعوتند!/ هیأت خانگی در داستان‌بازی

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: شما هم به «تکیه آقابزرگ» دعوت هستید و می‌توانید با تلفن همراه یا رایانه وارد این بازی معنوی و شیرین شوید و در تکیه آقابزرگ، تأثیرگذار باشید.

«تکیه آقابزرگ»، یک داستان‌بازی است که از سوم محرم آغاز شده و تا 15 محرم ادامه دارد؛ با مراجعه به سایت moharam.dastanbazi.ir می‌توانید در این داستان‌بازی شرکت کنید و از جوایز آن هم بهره‌مند شوید.

برای آشنایی با داستان‌بازی «تکیه آقابزرگ» به سراغ مسعود حسنلو دبیر این پویش به گفت‌وگو پرداختیم.

حسنلو به خبرنگار فارس گفت: در شرایط کرونا، خیلی از خانواده‌ها نمی‌توانستند در مجالس عزاداری شرکت کنند و به همین دلیل به این فکر کردیم که حال و هوای محرم و هیأت را به فضای خانه‌ها ببریم و از سوی دیگر مشارکت جدی کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: بر همین اساس پویشی طراحی شد که ما بتوانیم در یک فرایند بازی‌وار، مشارکت بچه‌ها را هیأت خانگی و فضاسازی داخل منزل داشته باشیم.

حسنلو با بیان اینکه پویش در 5 مرحله طراحی شده است، گفت: یک سری مراحل درباره فضاسازی، یک سری مراحل درباره بحث‌های جانبی مثل اطعام و یک سری مراحل درباره دایر کردن مراسم است.

وی اضافه کرد: کودک در این مراحل هم فضای خانه را تغییر می‌دهد، هم یک مداحی را تمرین می‌کند و هم نهایتا منتهی می‌شود به اینکه یک هیأت خانگی در خانه توسط کودک و نوجوان برپا شود. 

حسنلو تصریح کرد: کل فرایند در قالب یک وب‌اَپ اتفاق می‌کند و در ارتباط با یک کاراکتری به نام «آقابزرگ» این داستان را جلو می‌برد.

وی به ماجرای داستان پرداخت و گفت: آقابزرگ در روستای گل سرخ زندگی می‌کند و پسرش کادر درمان در شهر است. آقابزرگ می‌خواهد تکیه آقابزرگ را بر اساس سنت هر ساله آماده کند ولی دست تنهاست که از بچه‌ها کمک می‌خواهد و هر مرحله متناسب با مأموریتی که آقابزرگ می‌گوید، پیش می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول